ژاپن به‌دنبال میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا/ امارات هم میزبانی را رد کرد



امارات هم مانند عربستان میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را قبول نکرد. در 24 اردیبهشت‌ماه، چین اعلام کرد از میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انصراف داده است. به دنبال آن عربستان هم میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را رد کرد. فدراسیون فوتبال ژاپن پس از انصراف چین می‌خواهد میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را برعهده بگیرد.

به گزارش صبح ساحل، چهار روز پیش، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای رسماً اعلام کرد فدراسیون فوتبال چین از میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به‌دلیل شرایط ویروس کرونا در این کشور انصراف داد.

به دنبال آن، «کوزو تاشیما» رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در مصاحبه‌ای با نشریه نیکان اسپورت گفت: فدراسیون فوتبال ژاپن به‌طور غیر رسمی در مورد امکان جایگزینی چین به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال آینده با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط بوده است.

اگر ژاپن بتواند میزبانی کند، شکی نیست که بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. ژاپن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات در سال آینده را دارد. این کشور قبلاً میزبانی مشترک جام جهانی در سال ۲۰۰۲، جام جهانی راگبی در سال ۲۰۱۹ و بازی‌های المپیک در سال گذشته را برعهده داشته است.

با توجه به اینکه طبق صحبت‌ها و اخبار منتشر شده، سهمیه میزبانی این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ به شرق آسیا تعلق دارد و براساس اعلام آمادگی فدراسیون فوتبال ژاپن برای میزبانی، این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا، ژاپنی‌ها را میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا اعلام کند.

میزبانی این بازی‌ها به امارات پیشنهاد داده شد اما مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور این پیشنهاد را رد کردند و چرا که امارات میزبان دوره قبلی جام ملت‌های آسیا بود. پیش از این هم عربستان درخواست میزبانی این رقابت ها به جای چین را رد کرد چرا که آن‌ها خود را آماده میزبانی دور بعد این رقابت ها در سال ۲۰۲۷ می‌کنند. روزنامه البیان امارات مدعی شد که از بین کره جنوبی و ژاپن یکی جایگزین چین برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خواهد شد.

منبع: ایرنا/ ایمنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها