1 خردادماه، زادروز «ابراهیم داوری»، وزنه‌بردار اهل رودان؛ 

داوری، نخستین مدال‌آور طلای جهانی در هرمزگان



«ابراهیم داوری»، جزء اولین ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی جهان برای استان هرمزگان و شهرستان رودان مدال طلا کسب نموده است. وی 1 خرداد ماه 1345 چشم به جهان گشود و از سن 15 سالگی فعالیت ورزشی‌اش را آغاز کرد. به مناسبت زاد روز این ورزشکار هرمزگانی، نگاهی به تاریخچه‌ی افتخارات و زندگی ورزشی او می‌اندازیم.
به گزارش صبح ساحل، داوری، وزنه برداری را از سال 1360 و در سال 15 سالگی آغاز کرد. وی دو سال پس از شروع فعالیت ورزشی‌اش، برای دفاع از خاک کشورش عازم جبهه شد. درنهایت، سال 1365 به درجه جانبازی نائل آمد. وزنه بردار اهل رودان، جانباز جنگ تحمیلی، مدرس تربیت بدنی دانشگاه، مربی تیم ملی و استعداد یابی فدراسیون وزنه برداری را در کارنامه خود دارد.
وی از سال 1382، عضو تیم ملی پیشکسوتان ایران شد و افتخاراتی نظیر؛ قهرمانی در مسابقات دانشجویی كشور در سال‌های ۶۸ و ۶۹ ، كسب چهار مدال و عنوان قهرمانی در رقابت‌های فرانسه، مجارستان، یونان و تركیه، مدال برنز مسابقات جهانی اوكراین، مربیگری تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان به همراه «حسین توكلی» و «جرج زولا» و عنوان استعدادیاب فدراسیون وزنه برداری را در كارنامه ورزشی خود دارد.
داوری، توانست ۶ بار بر سکوی جام جهانی وزنه برداری پیشکسوتان جهان تکیه بزند که سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک مدال برنز جهانی را به کلکسیون افتخارات ورزشی خود اضافه کند.
قهرمانانی چون «مجید رنجبری»، دارنده مدال سوم آسیایی، «مجید عسکری»، قهرمان سبک وزن فعلی ایران و دارنده مدال آسیایی و جهانی، «مهران قاسم زاده»، قهرمان جوانان کشور و بازیکن تیم های لیگ برتر و «محسن شریفی»، قهرمان جوانان کشور و بازیکن تیم های لیگ برتر از شاگردان بنام این مربی وزنه بردار رودانی هستند.
 
  
منبع: ایسنا/ایرنا/فارس/مهر
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها