قیمت آیفون ۱۳ پرومکس از مرز ۵۶ میلیون تومان رد شد



با اعلام خبر ممنوعیت واردات آیفون، قیمت این گوشی‌ها از روز گذشته با افزایش روبرو شد.

  

به گزارش صبح ساحل، با اعلام شدن ممنوعیت واردات آیفون قیمت این مدل گوشی‌ موبایل در بازار تلفن‌همراه با تغییرات بخصوصی همراه شد، به طوری که گزارشات به این صورت است که قیمت یک گوشی آیفون 13 پرومکس از 47 میلیون تومان به بیش‌ از 56 میلیون تومان رسیده است.

هفته گذشته بود که در پی گزارشاتی ثبت سفارش گوشی آیفون متوقف شد و واردکنندگان در زمان مراجعه به سامانه برای ثبت سفارش و تامین ارز وارداتی آن، با پیغامی مواجه شدند. در این پیغام تاکید شده بود که ثبت سفارش گوشی برند اپل تا 31 اردبیهشت امکان‌پذیر نیست و حالا از یک روز پس از مهلت زمانی اعلام شده، پیغام جدیدی برای واردکنندگان ارسال شده از انتقال این مدل گوشی به گروه کالایی 27 حکایت دارد. به این ترتیب با لوکس تلقی شدن این گوشی، جلوی واردات آن گرفته می‌شود.

نکته ای که در این میان قابل توجه است این است که در بازار تلفن‌همراه می‌توان شاهد برند‌های دیگر مانند سامسونگ بود که دارای قیمتی مشابه و حتی گاها بالاتر از آیفون هستند و اینکه شرایط این برندها در مصرف منابع ارزی کشور مشابه است. اما سیاستگذاران فعلا محدودیتی برای این گوشی‌ها تعریف نکرده اند.

  

معاون امور گمرکی گمرک ایران، با بیان اینکه با وجود خبرهای منتشر شده، هنوز هیچ ابلاغ و اعلام رسمی از سوی وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون و یا تغییر گروه کالایی آن به گمرک نشده است، گفت: طبق تبصره ماده چهار قانون مقررات صادرات و واردات، کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به صدور و ورود کالا منحصرا از طریق وزارت صمت به سازمان‌های اجرایی اعلام می‌شود و همزمان باید به اطلاع عموم برسد، بنابراین هر زمان که ابلاغی صورت بگیرد، گمرک نیز طبق همان اقدام خواهد کرد.

عسگری ادامه داد: بر این اساس تا هنگامی که ابلاغی مبنی بر ممنوعیت صورت نگرفته، گمرک طبق روال گذشته عمل خواهد کرد و گوشی‌های آیفون وارد شده که دارای ثبت سفارش بوده، تامین ارز شده و مجوزهای لازم را دارند،‌ ترخیص خواهد کرد.

وی در مورد اینکه در صورت تغییر گروه کالایی به گروه ۲۷، آیا ورود گوشی آیفون همراه مسافر نیز محدود خواهد شد، یادآور شد که این موضوع نیز منوط به ابلاغ دستگاه‌های ذیربط به گمرک است ولی فعلا ورود آیفون همراه مسافر مانند سایر گوشی‌ها بلامانع است.

قیمت مدل‌های آیفون در حال حاضر به دلیل ناموجود بودن در بسیاری از فروشگاه‌ها قابل استعلام نیست اما در صورت موجود بودن در بازار با اختلاف قیمتی 6 میلیون تومانی نسبت به قیمت قبلی خود عرضه می‌شوند.

قیمت پس از اعلام خبر ممنوعیت

قیمت یک روز پیش از اعلام ممنوعیت واردات

مدل

56.000.000

47.300.000

آیفون 13 پرومکس - 256

51.000.000

45.800.000

آیفون 13 پرو - 256

37.500.000

32.900.000

آیفون 13 مشکی 128

--

28.500.000

آیغون 13 مینی سفید - 128

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها