آیین تکریم و معارفه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان برگزار شد


نویسنده: صبح ساحل

آیین تکریم و معارفه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با حضور  معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن و فرمانده پلیس راه استان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل در این مراسم «عباس شرفی» به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان معرفی و از خدمات «یوسف عابدینی»، مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 

هرمزگان در بخش حمل‌ونقل در بین ۸ استان شاخص کشور قرار دارد

«حمیدرضا شهرکی ثانوی»،  معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مدیرکل پیشین و تبریک به مدیرکل جدید گفت: براساس سیاست‌ها و راهبردهای کلانی که ما در سال ۱۴۰۱ داریم و در ستادهای برنامه‌ریزی طراحی و به استان‌ها ابلاغ شده‌است، عمده تلاش ما بر بهسازی و نگهداری راه‌های شریانی با اولویت ۱۰ کریدور مهم کشور است که یکی از مهم‌ترین این کریدورها، کریدور بندرعباس می‌باشد.

وی افزود: بحث نگهداری  روستاهای بالای ۲۰ خانوتر را خواهین داشت چرا که جدای از اهنیت ساخت جاده‌ها، نگهداری از آن‌ها واجد اهمیت بسیار است و باید در اعتبارات استانی مورد توجه قرر گیرد.

شهرکی با بیان اینکه اصلاح نقاط پرحادثه نیز با هولویت نقاط شناسایی شده نیز یکی از برنامه‌های ما در سال جدید است اظهار کرد: موضوع ساماندهی محورهای منتهی به مبتدی ورودی و خروجی مجاز کشور اعم از زمینی و دریایی هم یکی از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی ادامه داد: بحث تکمیل و بهسازی و تجهیز پایانه‌های مرزی و مبادی دریایی، هوشمندسازی و توسعه آی پی اس در حمل و نقل جاده‌ای نیز بایستی امسال در برنامه استان‌هرمزگان قرار گیرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: فراخوان اولین رویداد فناورانه حوزه حمل و نقل جاده‌ای منتشر شده‌است و ۲۰ موضوع و سوال مهم در حوزه حمل و نقل در این فراخوان مطرح شده که امیدواریم با ایده ها و نظرات کارشناسان، این ایده ها تجاری سازی شوند.

وی اضافه کرد: حوزه راه و حمل ونقل حوزه بسیار سنگینی است و اقتصاد بزرگی در این حوزه در داخل کشور در جریان است و 9 درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش حمل و نقل کشور است که از این مقدار ۹۰ درصد آن برعهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

شهرکی در ادامه توضیح داد: سهم بخش جاده‌ای در اشتغال کشور نیز ۸ و ۲ دهم درصد است که این موضوعات نشان‌دهنده اهمیت حمل‌ونقل جاده‌ای است و بیش از ۹۰ درصد حمل ونقل اعم از حمل و نقل عمومی و شخصی نیز به صورت جاده‌ای است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان در بخش حمل‌ونقل در بین ۸ استان شاخص کشور قرار دارد، گفت: طرح‌های پایلوتی بسیاری نظیر نوبت‌دهی مجازی، اعان بار مجازی، سامانه‌های جامع مرزی در استان هرمزگان اتفاق افتاد و ملی شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: حمل‌ونقل ترکیبی باید در استان هرمزگان موردتوجه جدی قرار گیرد که به سمت فعالیت‌های لجستیکی سوق پیدا کند و حتما بایستی عدالت در اقدامات رعایت شود.

  

احداث ۳۸۱ کلیومتر راه‌های روستایی

عابدینی در این مراسم ضمن تبریک به مدیرکل جدید راهدتری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: خداوند را شاکر هستم که امروز زمانی را برای خدمت در این عنوان سپری کردم.

وی افزود: از تمام کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم اقداماتی که انجام شده رضایت مردم را در پی داشته‌باشد.

مدیرکل پیشین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در راستای اعتلای جایگاه راهداری و حمل ونقل استان تمام تلاشم را به کار بستم و بابت کاستی‌ها از تمام دوستان حلالیت می‌طلبم.

وی اضافه کرد: از سال ۹۵ پایانه‌های استان دستخوش تغییرات جدیدی شدند و بحث ادغام حوزه راهداری اداره راه و شهرسازی و اداره کل راهداری یکی از این موارد بود.

عابدینی عنوان کرد: بالغ بر ۵۰۰ پروژه راه سازی از اداره راه وشهرسازی به سمت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آمد و صد در صد این ۵۰۰ پروژه   درحال اجرا یا در حال برگزاری مناقصه است.

وی ادامه داد: امیدوار هستم جناب آقای شرفی با درایت این پروژه‌ها را پیش ببرند و به سرانجام برسانند.

مدیدکل پیشین این اداره ضمن تشکر از روسای شهرستان اذعان کرد: بحث زلزله و سیل‌های متعدد در سال ۹۸ و سال ۱۴۰۰ امتحان بسیار خوبی بود که به وسیله آن توفیقات بسیار خوبی را به دست آوردیم و توانستیم مبالغ خوبی را برای خرید ماشین آلات جذب کنیم.

عابدینی با بیان اینکه موضوع کرونا بر بخش حمل و نقل و مسافربری ما ضربه زد گفت: با اقداماتی که در این حوزه انجام شد رانندگان و کارمندان اداره راهداری توانستند در این عرصه خدمات خود را ارائه دهند و خوش بدرخشند.

وی اضافه کرد: احداث پل چارک در دست احداث است و در منطقه بشاگرد نیز با حمایت نمایندگان و استانداری هرمزگان یک عملیات ویژه برای احداث مسیر زیرپوشالی زیرکوه و پشتکوه که یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری با تجهیزات اداره کل کشوری انجام شد و منابع مختلفی برای این پروژه اختصاص داده شد.

مدیرکل پیشین اداره راهداری اظهار کرد: دو دستگاه پل یکی در منطقه پشتکوه و دیگری در رودخانه جگین افتتاح شد که دستاورد خوبی بود و با حمایت دستگاه‌های دیگر انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی نیز از شهریور ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز اقداماتی چون احداث ۳۸۱ کلیومتر راه‌های روستایی، احداث آسفالت ۱۳۷ کیلومتر، احداث پل‌های جگین ۱ و ۲، قراردادهای مربوط به احداث ساختمان اداری انجام شد.

 

پایتخت حمل‌ونقل کشور محروم از امکانات ابتدایی

عباس شرفی، مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات ارزنده مدیرکل پیشین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: استان هرمزگان همانطور که همه ما آگاهیم قطب حمل‌ونقل کشور است اما به کرات شنیده‌ایم که استان هرمزگان بسیار محروم است.

وی اضافه کرد: چطور می‌شود که استانی پایتخت حمل ونقل کشور باشد اما در ساماندهی ابتدایی‌ترین نقطه دروازه مهم‌ترین بندر کشور مشکل داشته‌باشد و مشکلات دیگری که در شان این استان نیست.

مدیرکل جدید راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در ادامه با اشاره به این موضوع که برای کریدور اصلی این استان باید فکری اساسی شود، اظهار کرد: من معتقد به خرد جمعی هستم و خواهشمندم که کارشناسان در پایتخت حمل‌ونقل کشور حضور داشته‌باشند و مشارکت کنند تا برای حل مشکلات استان برنامه‌ریزی شود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین اولویت ما جذب اعتبارات است و درصورت جذب اعتبارات لازم باید برای بسیاری از مشکلات اساسی حوزه حمل و نقل برنامه‌ریزی فکری اساسی کنیم.

شرفی گفت: بحث نوسازی ناوگان، تکمیل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری، ایمنی راه‌ها، شورای ترافیک و ... اولویت‌های بعدی ما در سال جدید است.

لازم یه ذکر است که عباس شرفی تا پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها