تایید هویت جسد مالک ساختمان متروپل با آزمایش DNA/ شمار جان‌باختگان حادثه به 19نفر رسید



دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تایید هویت جسد حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان از طریق بررسی ژنتیک (DNA) توسط پزشکی قانونی خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، صادق جعفری چگنی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از این نیز جسد توسط خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان از طریق انگشت‌نگاری، هویت وی را تایید کرده بود اما با توجه به اینکه آزمایش DNA یک از معتبرترین روش‌های تشحیص هویت افراد است، جسد برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی تحویل و نتیجه آزمایش امروز اعلام شد.

وی ادامه داد: اجساد سایر جانباختگان حادثه نیز جهت بررسی و تایید هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شد و اقدامات قانونی در این خصوص انجام شده است.

جعفری چگنی گفت: همچنین تیمی از پزشکان اداره پزشکی قانونی استان جهت پیگیری امور مصدومان حادثه بر بالین آن‌ها حاضر و اقدامات قانونی لازم را انجام دادند.

دادستان مرکز استان خوزستان تصریح کرد: با دستور بازپرس پرونده، هیاتی از کارشناسان رسمی متخصص در رشته‌های مختلف مرتبط با حادثه، روز گذشته به محل حادثه اعزام شدند و چنانچه در بررسی علل و عوامل حادثه، مقررات، دستورالعمل‌ها و ضوابط ایمنی ساختمان، افرادی مقصر یا دخیل شناخته شوند، با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

 

گفتنی است که پیش از این اعلام شده بود که وجود نام ‎حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان در بین فوت‌شدگان ساختمان متروپل در حالی است که قبل از آن ادعای بازداشت مالک ساختمان مطرح شده بود.

 

۵۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر درجست‌وجوی مفقودان سانحه

همچنین در حال حاضر، به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، ۵۲ تیم عملیاتی این جمعیت شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر تخصصی با به‌کارگیری تجهیزات لازم در عملیات متروپل مشارکت دارند و این عملیات تا یافتن آخرین فرد مفقودشده ادامه خواهد یافت.

 دکتر پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین گزارش امدادرسانی در عملیات ریزش ساختمان متروپل گفت: روز دوشنبه دوم خردادماه و پس از دریافت گزارش ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر از شعبه آبادان به محل، اعزام و با توجه به شدت حادثه به ۲ فروند بالگرد برای انتقال احتمالی مصدومان، اعلام آماده باش شد. بلافاصله پس از ارزیابی حادثه نیز تیم های واکنش سریع و سگ های زنده یاب هلال‌احمر به محل حادثه اعزام و خودروی ارتباطات رادیویی هلال‌احمر هم برای پوشش ارتباطی در منطقه مستقر شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: در حال حاضر ۵۲ تیم عملیاتی شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در عملیات امدادی ساختمان متروپل مشارکت دارند. همچنین ۴۶ خودروی عملیاتی شامل ۳۸ دستگاه خودرو از خوزستان و ۸ دستگاه از استان های معین (۹ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودرو نجات، ۲۱ دستگاه خودرو پشتیبانی، ۲ دستگاه خودرو ارتباطات، یک دستگاه خودرو فرماندهی، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ...) در این عملیات به‌کارگیری شده است.

کولیوند گفت: تاکنون (ساعت ۱۴ امروز؛ پنجم خردادماه)، ۵۶ نفر در متروپل دچار حادثه شده‌اند که بنابر گزارش سازمان اورژانس کشور، ۳۷ نفر مصدوم شده و براساس گزارش وزارت کشور، ۱۹ نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها