عملیات موفق شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در تخلیه و بارگیری کشتی کانتینری



ایرج فقیری، رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت سینا از عملیات موفق و بهینه 192 باکس کانتینر در ساعت بر روی یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری ناوگان کشتیرانی کشور توسط این شرکت خبر داد.
به گزارش صبح ساحل،  پرسنل عملیات ناحیه جنوب شرق موفق شدند، در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات تخلیه و بارگیری یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری اقیانوس پیما ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی را انجام دهند. فقیری رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت سینا گفت: با اتکاء به توان تخصصی و تجارب پرسنل سخت کوش و خستگی ناپذیر،ظرف سال های گذشته موفقیت های چشمگیری در حوزه عملیات بندری از جمله ثبت رکوردهای بی سابقه داشته ایم.

شرکت سینا بزرگترین پورت اپراتور بندری کشور

 به گفته ایرج فقیری،حجم عملیات این کشتی ۱۱۱۲۰ TEU کانتینر و نرم استاندارد آن ۸۴ باکس کانتینر در ساعت بوده که پرسنل عملیات شرکت سینا موفق به کسب نرم ۱۹۲ باکس کانتینر در ساعت بر روی این شناور شده اند. 
وی برنامه ریزی مناسب ، انسجام زنجیره عمليات، پشتیبانی ۲۴ ساعته نرم افزاری هم در دفتر مرکزی و هم در ناحیه، به روز بودن نرم افزارهای کانتینریTOS ،زیرساخت های مناسب IT ، آماده به کاری تجهیزات و تکیه بر دانش بومی و ایرانی را علل کسب این موفقیت دانست و افزود: در جریان عملیات بر روی این شناور با انسجامی که پرسنل داشتند قطعات فنی به موقع حاضر شده و پایش ۲۴ ساعته ایمنی توسط تیم مجرب HSE ناحیه جنوب شرق بر روی شناور فوق صورت گرفته است.
 این مقام مسئول عنوان نمود،شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به عنوان بزرگترین پورت اپراتور بندری کشور، ظرف سال های گذشته بارها موفق به کسب رکوردهای برتر عملیاتی بر روی کشتی های کانتینری در بندر شهید رجایی شده است و هم اکنون بیش از 50 درصد عملیات کانتینری کشور توسط این شرکت انجام می شود. 
  

رییس ناحیه جنوب شرق شرکت سینا اعلام کرد:

 در سال گذشته ۸۳۰ هزار TEU کانتینر و در دو ماهه اول سال جاری  ۱۴۰ هزار TEU کانتینر توسط این شرکت در بندر شهید رجایی که بیشترین عملیات کانتینری را در کشور داراست،جابه جا شده است.
 
به گفته این مقام مسئول:کالاها از کشورهای مختلف از جمله چین و هند وارد بندرشهید رجایی بندرعباس می شود که عملیات تخلیه وبارگیری آنها را انجام می دهیم. 
فقیری با اشاره به اینکه، اين شركت هم اکنون با دارا بودن ربع قرن سابقه در خدمات بندری و با داشتن ناوگان عظيمی از انواع ماشین آلات و تجهيزات بندری و پایانه مواد نفتی، توان ارائه خدمات برای میلیون ها تن كالا را در سال دارد
و خدمات مناسبی را به کارفرماها و خطوط کشتیرانی جهت ارتقای رضایت شان ارائه می دهد،خاطر نشان کرد،مانورهای مختلفی را برگزار می کنیم تا میزان ارائه خدمات مان را به کشتی های خارجی و خطوط کشتیرانی افزایش دهیم.
 
رئیس ناحیه  جنوب شرق، علت اصلی موفقیت شرکت سینا را استفاده از متخصصان داخلی دانست و گفت: فعالیت نیروهای متخصص و باتجربه ای در شرکت سینا سبب شده این شرکت به عنوان شرکت تخلیه و بارگیری انتخاب شود.
وی با بیان اینکه پرسنل فعالی در زمینه های تعمیر ،نگهداری و تجهیزات داریم افزود:قطعا اگر تجهیزات آماده به کار نباشند،عملیات به درستی انجام نمی شود، تحریم ها باعث شده در چند سال اخیر با اتکا به توانمندی پرسنل خودمان تعمیر بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کنیم. وی اشاره کرد: زمانی که قطعه ای خراب می شد، مجبور بودیم با صرف هزینه گزاف آن را از کشورهای خارجی خریداری کنیم، اما امروز با بهره مندی از مهندسی معکوس همان قطعه را در کارگاه های داخلی شرکت تعمیر کرده و استفاده می کنیم. فقیری با بیان اینکه کارگاه الکترونیک یکی از کارگاه هایی است که در این مدت در شرکت سینا راه اندازی شده است، اظهار کرد: در کارگاه الکترونیک هرگونه بردی خراب شود پرسنل مهندسی معکوس انجام می دهند. خوشحالیم که باهمت متخصصان شرکت سینا دانش تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری را بومی سازی کردیم.
 
  

اشتغالزایی بیش از یک هزار نفری در شعبه بندر شهید رجایی 

 
ایرج فقیری با اشاره به اینکه  این شرکت پیش از این با نام "بنياد بارانداز" پا به عرصه خدمات تخلیه و بارگیری نهاده بود،از استقرار شعبه های دیگر این شرکت در بنادر امام خمینی( ره) بوشهر و نوشهر خبرداد.
به گفته این مدیر، 850 نفر نیروی انسانی در شرکت سینا و 450 نفر هم در شرکت های پیمانکاری زیر مجموعه شرکت سینا در این حوزه فعالیت دارند که بیشترشان بومی و هرمزگان نشین هستند و در استخدام های جدید نیز از نیروهای بومی استفاده می شود
و خوشبختانه هیچگونه تعلیقی یا اخراج در طول این سالها اتفاق نیفتاده است.
 
غیرقابل انتشار: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها