لنج داران هرمزگانی مجاز به استفاده از امتیاز ته لنجی شدند



احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر یک روزه خود به خوزستان، از گمرک اروندکنار و چوئبده آبادان بازدید و با مسئولان، فعالان اقتصادی و لنجداران در این گمرکات گفت‌وگو کرد.

     

به گزارش صبح ساحل، در این بازدید یکی از لنجداران چالش‌های گمرک چوئبده و گرانی سوخت را مطرح کرد و وزیر اقتصاد نیز در پاسخ گفت: درباره این مساله برای سه استان کشور، ستاد مبارزه با قاچاق، وزارت کشور و وزارت صمت، هر سه دست به دست هم داده اند.همچنین برای اولین بار به جای اینکه کسانی که کار شرافتمندانه در لنج انجام می‌دهند، به قاچاق و با بدنامی متهم شوند و یا با چشم دیگری به آن‌ها نگاه شود، به این کار رسمیت داده می شود و کالای آن ها به عنوان کالای رسمی مجاز خواهد بود اما ضابطه‌مند باید شود.

خاندوزی افزود: به عبارتی معلوم شود که این اقلام چه اقلامی هستند و مشخص می‌شود که در سال چند بار می‌توانند تردد کنند و گمرک به کالاهای آن ها تاییدیه بزند و کالاهای آن ها چون تاییدیه دارند، نه تنها در شهر آبادان بلکه در بیرون از استان،  گمرک آن را به عنوان کالای رسمی مجاز قبول کند.

بر همین مبنا و در راستای این پیگیری‌ها، مهدی دوستی استاندار هرمزگان از صدور مجوز استفاده از قانون ته لنجی برای تمام لنج‌های باری استان خبر داد. 

بر اساس این مطلب، تمام لنج‌های باری در سال‌جاری می‌توانند از امتیاز«یک سفر ته لنجی» استفاده کنند.

همچنین لنج‌هایی که از امتیاز ته‌لنجی سال ۱۴۰۰ استفاده نکرده‌اند حداکثر تا شهریور ماه فرصت استفاده دارند تا از این امتیاز خود استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها