استاندار هرمزگان:

انتقال کانکس از سراسر کشور به روستای سایه‌خوش/گرما، اصلی‌ترین نگرانی ماست



استاندار هرمزگان در گفت و گو با صبح ساحل ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان زلزله گفت: از اولین دقایق وقوع زلزله ستاد بحران استانداری تشکیل و تقسیم‌بندی کارها انجام شده است. براساس تقسیم بندی؛ یک سری مدیران به صورت میدانی و یک سری وظیفه پشتیبانی را برعهده گرفتند.
  
مهدی دوستی با بیان اینکه اطمینان از نجات افراد اولین اولویت ما بود، افرود: خوشبختانه این کار در اولین ساعت‌های صبح به پایان رسید. بعد از آن کمک به اسکان موقت آغاز شد در حال حاضر تا ظهر امروز شنبه 11 تیرماه تمامی زلزله‌زدگان اسکان پیدا کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دستور پخت غذای گرم برای مردم صادر شده و در بین مردم تقسیم می‌شود، عنوان کرد: پخت چند هزار غذای گرم انجام شده و ان‌شالله تا اطمینان از وضعیت مردم، آب و غذا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت‌.

دوستی با تاکید بر اینکه نگرانی اصلی وضعیت آب و هوا است، عنوان کرد: معادن اول رئیس جمهور و وزیر کشور مساعدت کردند و کانکس‌هایی را برای اسکان موقت مردم اختصاص دادند. از امروز بعد از ظهر کار حمل کانکس‌‌ها از اصفهان و باقی نقاط کشور انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه با توجه به تعداد قابل توجهی که کانکس نیاز است، نمی‌توانستیم منتظر بمانیم تا که یک کارخانه آن را تهیه کند، گفت: از همه استان‌های کشور کانکس جمع کردیم و از بعد از ظهر امروز شنبه عملیات حمل آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: مردم سه تا یک هفته در چادر هستند بلافاصله کانکس‌ها می‌رسد. برای همین چند روز هم کولر را در چادرها تعبیه می‌کنیم وسالن‌های سرد را در دو نقطه روستا در نظر خواهیم گرفت.

دوستی عنوان کرد: اینترنت موبایل برقرار است. شبکه‌ها را بررسی و تقویت کردیم. برق تا پشت ورودی روستا وصل است فعلا نمی‌توانیم برق را برقرار کنیم اول باید اطمینان حاصل کنیم که خط ایمن است.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه با توجه به حجم بالای تخریب برنامه برای بازسازی در همین روستا انجام خواهد شد یا خیر، گفت: این تصمیمی است که باید با مشورت مردم گرفته شود. این منطقه روی گسل است و باید با مشورت مردم تصمیم بگیریم بدون هماهنگی و نظر مردم کاری نمی‌کنیم

انتقال کانکس از سراسر کشور به روستای سایه‌خوش/گرما، اصلی‌ترین نگرانی ماست

انتقال کانکس از سراسر کشور به روستای سایه‌خوش/گرما، اصلی‌ترین نگرانی ماست

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها