فرماندار قشم خبرداد:

ارسال کمک‌های ستاد بحران به منطقه زلزله‌زده سایه خوش هرمزگان



 فرماندار قشم از ارسال نخستین محموله کمک‌های ستاد بحران این شهرستان به منطقه زلزله‌زده سایه خوش بندر لنگه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد محمدحسینی اظهارکرد: با توجه به تصمیم گیری های انجام شده در ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم تامین بخشی از نیازهای ضروری و اساسی مردم زلزله زده سایه خوش بندر لنگه دراولویت این ستاد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از تامین نیازهای ضروری و اساسی مردم زلزله زده سایه خوش، این ستاد با همکاری شرکت تولید آب و برق قشم مپنا (سهامی خاص) ۱۵ هزار شل آب بسته بندی شده از تولیدات این شرکت را در راستای مسوولیت های اجتماعی این شرکت با هماهنگی جمعیت هلال احمر شهرستان توسط یک دستگاه کمپرسی متعلق به شهرداری قشم به منطقه زلزله زده ارسال خواهد کرد.

فرماندار قشم توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در نخستین قدم ارسال این کمک ها ظهر امروز ۸۱۲ (شل ۱.۵ لیتری شامل ۶ عدد بطری) معادل چهار هزار و ۸۷۲ بطری آب معدنی به منطقه یادشده ارسال و قرار شد مابقی این محموله هم با مشخص شدن نوع وسیله ترابری، زمان و انجام هماهنگی های لازم تشریفات گمرکی به منطقه زلزله زده سایه خوش بندر لنگه ارسال شود.

 

فرماندار قشم: کمک‌های ستاد بحران به منطقه زلزله‌زده سایه خوش هرمزگان ارسال شد

 

فرماندار قشم توضیح داد: ارسال چهار هزار قرص نان، ۳۰ عدد یخدان بزرگ (یونولیت) و ۲۰ کارتن ۲۴ عددی انواع کنسرو از دیگر کمک های ارسالی ستاد مدیریت بحران شهرستان قشم برای مردم زلزله زده غرب هرمزگان است که امروز از طریق مسیر دریایی و با استفاده از یک فروند شناور از اسکله باسعیدو انجام شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: اقدامات دیگری نیز برای کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله سایه خوش بندر لنگه در حال پیگیری و اجراست که بزودی اعلام خواهد شد.

 

فرماندار قشم: کمک‌های ستاد بحران به منطقه زلزله‌زده سایه خوش هرمزگان ارسال شد

 

بامداد امروز شنبه - یازدهم تیرماه - چند زلزله شدید مناطقی از شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان را به شدت لرزاند که بر اساس آخرین آمار موجب جان باختن پنج نفر از هموطنان شد و شمار زیادی از واحدهای مسکونی تخریب و ۸۴ نفر نیز مصدوم شدند.

شدت این زلزله‌ها به حدی بود که علاوه بر شماری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله بندرعباس در برخی از کشورهای همسایه هم احساس شد.

ساعتی پیش وزیر کشور برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده استان هرمزگان وارد این استان شد.

وزیر کشور با حضور در منطقه زلزله زده سایه‌خوش در بندرلنگه استان هرمزگان اعلام کرد که دو چادر سالنی به ظرفیت ۱۵۰ نفر و مجهز به کولر برای اسکان زلزله زدگان توسط نیروی دریایی سپاه تامین و ارسال می‌شود.

روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندرلنگه در فاصله ۹۶ کیلومتری شرق بندرلنگه و ۹۶ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها