سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

گرمازدگی ۴۲ نفر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پزشک مستقر در منطقه زلزله‌زده تا کنون ۴۶ بیمار را ویزیت کرده که ۴۲ نفر از آنان دارای علائم گرمازدگی هستند.

به گزارش صبح ساحل، «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بعد از گذشت سه روز از حادثه ناگوار زلزله غرب استان و ویرانی روستای سایه خوش، خدمات حوزه سلامت همچنان برقرار است. وی افزود: چهار دستگاه آمبولانس مربوط به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شرکت نفت ستاره خلیج فارس و نیروی دریایی به همراه چهار تکنسین فوریت‌ها در این روستا مستقر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه کانکس‌های خدماتی جامع سلامت جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستا مستقر شده‌اند.

نوروزیان در تشریح خدمات ارائه شده در روستای سایه خوش، ادامه داد: بازدید از منابع و مخازن آب در روستاهای آسیب دیده، انجام هماهنگی‌های لازم جهت تامین به موقع آب شرب و آب جهت مصارف بهداشتی و انجام ۵۹ مورد کلرسنجی، کدورت‌سنجی و نمونه برداری برای آزمایشات میکروبی آب مصرفی از جمله خدمات است. وی اضافه کرد: تمامی خانوارهای مناطق آسیب‌دیده از زلزله در روستاهای دم‌گیرز، سایه خوش، نرمستان، کلاتو و بنو پایش شده و ۴۶ مادر باردار در روستاهای آسیب دیده مراقبت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک هزار و ۸۰۰ مترمربع در روستای سایه خوش جهت مبارزه با حشرات سمپاشی و مقدار ۳۰ کیلوگرم پرکلرین و ۵۰۰ عدد قرص کلرسنجی و کلرینه ۴۵ متر مکعب آب در مناطق زلزله زده انجام شد. نوروزیان افزود: شیرمصنوعی جهت کودکان نیازمند محروم از شیر مادر ضمن تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر در شرایط بحران و لزوم رعایت نکات بهداشتی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به خانواده‌ها در خصوص انتقال مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان با تاکید بر انتقال به مکان امن ارائه شده و دیگر امور مربوطه نیز مستمرا در حال پیگیری است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها