ارسال نخستین محموله کمک‌های مردم کیش به مناطق زلزله‌زده هرمزگان



نخستین محموله کمک‌های مردم کیش به مناطق زلزله‌زده هرمزگان در قالب تجهیزات مختلف سرمایشی، کانکس و اقلام غذایی و بهداشتی ارسال شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، این اقلام شامل ۵۰ دستگاه کولرگازی دیواری و پنجره ای، ۲ دستگاه کولرگازی ایستاده، چهار عدد مخزن هشت هزار لیتری آب، آب معدنی، اقلام خوراکی و البسه و سه دستگاه کانکس ۲ اتاقی است.

این اقلام با هزینه ۱۰ میلیارد ریالی به همت جمعی از خیران جزیره، نیورهای بسیج، جوامع بازاریان و تجار، هتلداران، سرمایه گذاران، شرکت سرمایه گذاری و سازمان منطقه آزاد تهیه شده است.

امام جمعه کیش عصر سه شنبه در آیین ارسال این اقلام به مناطق زلزله زده گفت: جامعه ایران اسلامی همواره نشان داده اند که فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و مواسات در جامعه نهادینه شده است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده یادآور شد: معتقدم مردم کیش و سرمایه گذاران این جزیره همه دارای فرهنگ غنی مواسات و از خود گذشتگی هستند که توانستند این رفتار را در دوران همه گیری کرونا و همچنین وقوع بلایای مختلف در کشور به اثبات برسانند.

وی افزود: هرچند مردم این جزیره طی ۲۰ روز گذشته شاهد وقوع زمین لرزه های متعدد و استرس ناشی از آن بودند اما هم اکنون در کمترین زمان ممکن نسبت به تامین مایحتاج مردم زلزله زده هرمزگان دست یاری حادثه دیدگان را بی جواب نگذاشتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: هم اکنون انسجامی بین افراد مختلف جامعه به ویژه سرمایه گذاران و واحدهای صنفی برای پاسخ گویی به نیاز آسیب دیدگان ایجاد شده که انتظار می رود این اقدام در روزهای آتی نیز مجددا تکرار شود.

مهدی کشاورز با بیان اینکه تفاوت کمک به هم نوع در ایران اسلامی با سایر نقاط دنیا در تاسی از فرهنگ علوی است، افزود: بهتر است کمک به نیازمندان معطوف به زمان بحران ها نباشد و همانند گذشته حس مسوولیت پذیری افراد برای رفع مشکلات هم نوعان همواره در جامعه جاری و ساری باشد.

مسیح الله صفا مدیرعامل جامعه هتلداران جزیره کیش به نمایندگی از خیران و جوامع صفنی جزیره هم در این آیین گفت: تمام تلاش خود را داریم تا همانند دوران ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار آسیب دیدگان این زلزله باشیم.

 

زلزله های پی درپی بویژه ۶.۱ و۶.۳ ریشتری بامداد شنبه - یازدهم تیرماه - در بندر خمیرو بندرلنگه استان هرمزگان رخ داد که در این حادثه تاکنون ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند؛ این زمین لرزه در جزیره کیش نیز احساس شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها