رییس شورای اسلامی روستای تالار؛

مدرسه تالار میناب، ۱۲ سال در اولویت نوسازی قرار دارد



رییس شورای اسلامی روستای تالار گفت: تنها مدرسه ابتدایی این روستا تخریبی بوده و ۱۲ سال است که در اولویت نوسازی قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل, عیسی زارعی اظهار داشت: این مدرسه باوجود همه پیگیری‌ها تا کنون همچنان جرو ۱۰ مدرسه در اولویت قرار دارد و اقدامی برای آن انجام نشده است.

وی ادامه داد: این مدرسه، ۲ شیفت بوده و با نام های شهید خلیل اقصمی برای پسران و حضرت مریم (س) دخترانه، دانش آموزان چهار روستا شامل تالار، تُمبانو، مُلاجَماتی و میرآباد، جمعیتی نزدیک به سه هزار نفر دارند را آموزش می‌دهد.

وی اضافه کرد: البته برخی از دانش آموزان این روستاها به علت نگرانی از تخریب مدرسه برای تحصیل به مدارس سایر روستاها می‌روند.

رییس شورای اسلامی روستای تالار گفت: ۴۳ سال از زمان ساخت و آغاز بهره‌برداری از این مدرسه می‌گذرد و بر روی مهر آن نوشته شده ۱۳۵۸ و در این سال‌ها به غیر از وعده در خصوص نوسازی چیزی حاصل نشده است.
زارعی توضیح داد: دختران متولد سال‌های ۱۳۵۶ هجری که دانش آموزان دهه ۶۰ بوده و در این مدرسه درس خوانده‌اند اکنون دارای نوه هستند و آرزوی دیرینه داشتن مدرسه ابتدایی دخترانه باگذشت بیش از ۴۳ سال از تاسیس آن حتی برای نوه هایشان هم هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه این بنا با توجه به قدمتش، به نوعی تاریخی محسوب می‌شود، بیان کرد:‌ مدرسه با توجه به فرسودگی و تخریبی بودن در زمان بارندگی بایستی تعطیل شود تا بر سر دانش آموزان آوار نشود.

وی همچنین با بیان اینکه این مدرسه در سالیان گذشته بارها مورد تعمیر قرار گرفته است، یادآور شد: وضعیت مدرسه با این وجود مناسب نیست.

زارعی اشاره کرد: روستای تالار در دهستان حکمی میناب و در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

براساس اخبار منتشره در حال حاضر ۳۵۳ مدرسه غیراستاندارد و ناایمن در قالب ۲ هزار کلاس درس در استان وجود دارد که بنا شده که بخش قابل توجهی از این مدارس تا مهرماه امسال به کمتر از ۳۰۰ فضا کاهش یابد.

همچنین مهرالله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اسفند ماه سال گذشته گفت: بیش از ۳۵۰ مدرسه در استان هرمزگان نیازمند تخریب و بازسازی بوده که این امیدواری را می‌دهیم که این مدارس تا پایان دولت جمع‌آوری و بازسازی می‌شوند.

میناب در فاصله ۹۶ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها