وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سرعت اینترنت افزایش یافته!



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرعت اینترنت افزایش یافته است، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از میزان دقیق این افزایش، آن را به‌طور متوسط حدود ۲۷مگابیت بر ثانیه اعلام کرد.

        

به گزارش صبح ساحل، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت اظهار کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به‌طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضع‌مان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم. وی افزود: یک پروژه زیربنایی را دنبال می‌کنیم و آن فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کارهاست که خوب پیش می‌رود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کارها در چند شهر خواهیم بود. این اظهارات درحالی مطرح شده است که کاربران در هفته‌های اخیر، انتقادات زیادی را نسبت به کیفیت اینترنت و وجود اختلال جدی در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مختلف خصوصا اینستاگرام مطرح می‌کنند. در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اختلال ایجاد شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روزهای اخیر را مشکلات فنی عنوان و اظهار کرد: در حوزه اینترنت ثابت مشکلاتی وجود دارد و وضعیت اینترنت ثابت خوب نیست که در تلاش برای بهبود آن هستیم؛ افزایش سرعت اینترنت حق مردم است و برای احقاق آن تلاش می‌کنیم. این اختلال بر اثر یک مشکل فنی بوده است.

    
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات به صراحت از طرح ضد اینترنتی مجلس موسوم به صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی دفاع کرده است. او ۲۷ آذرماه سال گذشته، گفته بود که اعمال فیلترینگ و محدودیت در تمام دنیا وجود دارد و حتما برای سالم‌سازی فضای مجازی لازم است. به اعتقاد وی، «طرح صیانت باید اتفاق بیفتد، چون فضای مجازی به محل زیست مردم تبدیل شده و اگر قاعده‌مند نباشد ما به عنوان حاکمیت نمی‌توانیم از حقوق مردم دفاع کنیم و لازمه آن شفاف‌سازی است.» او همچنین این موضوع را نیز اعلام کرده بود که «هر پلتفرم خارجی که قوانین و الزامات ما را بپذیرد امکان فعالیت در کشور ما را دارد.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها