جزئیاتی درمورد تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار شد دولت تدبیری بیاندیشد که در این صورت انجام خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سیدکریم حسینی در خصوص خبر تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان بیان کرد: پیرو مصوبه ای که مجلس و دولت داشتند، مجلس این موضوع را در هیات تطبیق ابطال کرد که از همان زمان بحث در نظر گرفتن ۳۸ درصد افزایش حقوق را در مجلس و کمیسیون تخصصی اجتماعی پیگیری کردیم.

وی افزود: مقاومت هایی صورت گرفت ولی نهایتا با توجه به این‌که این استحقاق برای بازنشستگان وجود داشت، روز سه شنبه هم آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون مراجعه کرده بودند و اصرار اعضای کمیسیون هم این بود که هر چه سریع تر این موضوع محقق شود و اگر صورت نگرفت هم از طرف مجلس پیگیری می شود و هم اینکه به شکلی نقض ابطال مصوبه توسط هیات تطبیق بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته دولت هم مصمم بود که این مشکل را حل کند و نهایتا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام شد که این کار صورت می گیرد و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز که در هفته گذشته در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور داشتند، اعلام کردند که این موضوع انجام می شود.

حسینی تصریح کرد: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار بود دولت تدبیری بیاندیشد که در این صورت انجام خواهد شد و البته شاید ۳۸ درصد افزایش نباشد، اما قرار شد افزایش حقوقی صورت گیرد.

 

سه شنبه (۲۵ مرداد) محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خبرنگاران از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا (۲۶ مرداد) اعلام می‌شود. 

همچنین امروز پنج شنبه (۲۷ مرداد) خبری از وی در جمع بازنشستگان و در حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی منتشر شده که عین مصوبه شورایعالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ کرده و با این حساب، مستمری بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها