مدیرعامل خانه مطبوعات استان:

۸۲ پایگاه خبری برخط در هرمزگان مجوز فعالیت دارند



مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با اشاره به اهمیت دقت و سرعت در انتشار اخبار، گفت: در حال حاضر ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند که نقش مهمی در انتشار اخبار عهده‌دار هستند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی اکسیر در جمع رسانه ها اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه های خبری در استان وجود دارد که این تعداد شامل ۸ مجوز روزنامه، ۲۵ مجوز هفته نامه، ۶مجوز دو هفته نامه و ۷ مجوز ماهنامه است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون خبرگزاری فعال دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هرمزگان نداشته ایم اما تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه های  نوپا را فراهم کنیم.

اکسیر خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده ۱۶ در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد.

وی بیان کرد: مطابق این ماده از قانون مطبوعات، عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون ارائه عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد موجب لغو پروانه انتشارخواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: صاحب امتیاز موظف است ظرف شش ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی ‌و دادن فرصت پانزده روزه، در صورت عدم ارائه عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود

اکسیر از نبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در ادامه از برگزاری کلاسهای تخصصی خبرنگاری،صفحه آرایی، فتوشاپ و کارگاههای آسیب شناسی مطبوعات با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه های محلی، روزنامه ها و نمایندگی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از دفتر کار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند.

وی در پایان از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و اظهار کرد: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها