واکنش نماینده هرمزگان به صحبت های نماینده مردم اصفهان:

ادعای ایجاد استان ساحلی، غیرمنطقی، غیر قانونی است/ این تقاضا آنقدر سخیف است که ارزش پاسخ دادن را ندارد


نویسنده: سامیه طهورنیان

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس به صحبت های اخیر «حسین میرزایی» در خصوص ایجاد استان ساحلی برای اصفهان واکنش نشان داد و گفت :« این ادعا ها غیر منطقی، غیر عقلی و غیر قانونی است و به جای تفرقه در همبستگی ملی مردم، مشکلات شان را حل کنید».

  

      
به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس در مصاحبه ای با خبرنگار صبح ساحل، گفت:« این تقاضای مطرح شده از سوی نماینده مردم اصفهان آنقدری سخیف است که ارزش پاسخ دادن را ندارد؛ اما تنها به خاطر تعصب مردم هرمزگان، هر کسی نسبت به خاک آنها مدعی شود و موضع‌گیری های این چنین کنند، پاسخ او را می دهیم». 
وی با تاکید بر مبهم بودن صحبت های نماینده مردم اصفهان افزود:«در صحبت های نماینده اصفهان به صراحت نامی از سواحل هرمزگان برده نشده و شاید منظور وی استان بوشهر،  سیستان و بلوچستان،  خوزستان یا  هرمزگان باشد؛ اما به هر صورت ما به رسم وظیفه،  نسبت به این موضوع، کلی پاسخ و تذکر می‌دهیم».
احمد مرادی با ایراد به صحبت های این نماینده، خاطر نشان کرد :« صحبت های نماینده مردم اصفهان، به طور کلی غیرمنطقی و غیر قانونی است؛ زیرا نماینده مردم اصفهان باید بداند که استان اصفهان از آبهای خلیج فارس بسیار فاصله دارد و شمال کشور هم دریایی هست که به اصفهان نزدیک تر است». 
وی در ادامه افزود:« به اهمیت انتظاری که مردم در این بازه زمانی دارند،  ما به عنوان نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس نسبت به این موضوع قطعا تذکر های لازم را به ایشان می‌دهیم».
احمد مرادی  تاکیدکرد:« نمایندگان مجلس که نباید وارد موضوعات تنش زا برای کشورمان شوند؛ زیرا کشور در این شرایط نیاز به آرامش دارد، مردم همواره دغدغه های مهم دیگری دارند. نمایندگان بایستی طرحی برای رفع مشکل مردم بدهند،  نه این که موجب ایجاد تنش‌ و تفرقه اندازی بین شان شود».
وی افزود:« این که دسترسی به دریا چه امکاناتی را برای این مسئولان ایجاد می کند، جای سوال است؛ اگر به دنبال سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در جنوب کشور هستید که بحث دیگری است، اما در غیر اینصورت این نماینده تنها اظهارنظری بی پشتوانه از سمت و سوی خود کرده که کاملا  غیرقانونی، غیر عقلانی و غیر منطقی است».
گفتنی است که «حسین میرزایی»، نماینده مردم اصفهان مدعی شده بود که در مجلس شورای اسلامی یکی از سیاست‌های استراتژیکی را که جمهوری اسلامی می‌تواند برای توزیع متناسب جمعیت به کار گیرد، استفاده از سواحل دریای عمان و خلیج فارس است و گفته بود که پیشنهاد ما ایجاد استان اصفهان ساحلی است.
وی در این اظهارنظر گفته بود که در دو سال گذشته برای سران سه قوا نامه‌ای ارسال و تأکید کردیم اگر وضعیت فرونشست در اصفهان ادامه پیدا کند زمین، اصفهان را خواهد بلعید و اگر به داد اصفهان نرسیم، در زمانی نه چندان دور و شاید آینده‌ای نزدیک باید اصفهان را در کتاب‌های تاریخ جست‌وجو کنیم.
این مسئله با واکنش های بسیاری از مردم و  مسئولان در سراسر کشور مواجه شده است.
برخی کارشناسان معتقدند که  این طرح و پیشنهاد خطرناک به نوعی  علیه همبستگی ملی و همزیستی مسالمت‌آمیز مردم با تنوع فرهنگی، زبانی، هویتی، فرهنگی است.
برخی دیگر معتقدند که  این پیشنهاد در راستای برتری جویی استانی است و راه را بر مشارکت و همکاری همه بخش‌های مردم ایران در ساخت و توسعه کشور می‌بندد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها