عربستان خواستار برقراری روابط خود با ایران شد



شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه عربستان سعودی، در مورد توافق هسته ای و روابط این کشور با ایران سخن گفت.

     

به گزارش صبح ساحل،  شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد، عربستان تمایل دارد با ایران روابط حسنه‌ برقرار کند.

تارنمای فرانس ۲۴، وزیر امورخارجه عربستان سعودی جمعه شب در مصاحبه با این رسانه گفت، ریاض نسبت به احیای احتمالی توافق هسته‌ای قدرت‌های غربی با ایران به ویژه در مورد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی‌هایی دارد.

با این حال وی تاکید کرد که حتی یک معامله معیوب بهتر از نبود توافق است.

وزیر امورخارجه عربستان سعودی تصریح کرد، هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر مانع ملاقات او با همتای ایرانی خود شده است.

عربستان: قصد داریم با ایران روابط مثبت برقرار کنیم

وی تاکید کرد، ما قطعاً قصد داریم با ایران روابط مثبت برقرار کنیم.

بن فرحان آل سعود در مورد اوکراین نیز گفت، ریاض برای مدت طولانی در پشت پرده برای مبادله زندانیان طی هفته جاری که شامل روس‌ها و اوکراینی‌ها و همچنین چند تبعه غربی بود، کار می‌کرد.

وی اظهار داشت، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس‌های متعددی داشته و مایل است در تلاش‌های میانجیگرانه بیشتر مشارکت داشته باشد.

وزیر امورخارجه عربستان در مورد یمن نیز گفت، آتش بس در یمن که در اردیبهشت ماه مورد مذاکره قرار گرفت و دو بار تمدید شد، بعید است پس از تاریخ تمدید دوم در اواخر شهریور دوباره تمدید شود.

وی مدعی شد، حوثی‌ها مسئول بازگشت احتمالی به جنگ هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها