مدیرکل شیلات هرمزگان:

بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در هرمزگان ذخیره سازی شد



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در هرمزگان ذخیره سازی شده است.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرسول دریایی»، مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هرسال ذخیره سازی بچه ماهی در قفس اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد و این روند تا پایان سال ادامه دارد. تا پایان سال چهار میلیون قطعه بچه ماهی در قفس ذخیره سازی شود. وی با بیان اینکه مدت زمان ذخیره سازی بچه ماهی‌ها ۸ تا ده ماه طول می‌کشد و زمانیکه به وزن ۸۰۰ تا یک کیلوگرم برسند، ماهی‌ها برداشت می‌شوند، تصریح کرد: گونه ماهی که در قفس پرورش داده می‌شود، سی بس نام دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان کرد: این گونه ماهی به علت داشتن طعم خوب، بازار پسند است و در مراکز عرضه موادغذایی استفاده می‌شود. وی با اشاره به اینکه اکنون ۷۸ قفس در آب‌های شهرستان‌های سیریک، بندرلنگه و قشم نصب شده است که تا پایان سال به صد قفس افزایش می‌یابد، اضافه کرد: قفس‌ها در عمق ۳۰ متری دریا نصب می‌شود.

دریایی عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی در قفس دارد که تاکنون برای پرورش ۱۱۰ هزار تن، مجوز صادر شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: استفاده از آب دریا برای پرورش ماهی، نیاز نداشتن به انرژی برق و تأسیسات و تجهیزات و کاهش هزینه‌ها از مهمترین مزایای پرورش ماهی در قفس است. دریایی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: با توجه به محدودیت ذخایر آبزیان در دریا و همچنین خطر انقراض برخی گونه‌ها در صورت صید بی رویه، حرکت جامعه صیادی به سمت آبزی پروری و تولید، گامی مهم و موثر است.

وی با اشاره به اینکه درصورت اجرای این طرح، از جامعه صیادی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت ویژه می‌شود، تصریح کرد: هرمزگان رتبه نخست پرورش ماهی در قفس را در کشور دارد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها