هشدار بمب‌گذاری در هواپیمای ایرانی بر فراز هند



مقامات هندی اعلام کردند پس از هشدار بمب‌گذاری در خطوط هوایی ایران بر فراز این کشور، جنگنده‌های هندی به پرواز درآمدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، نیروی هوایی هند امروز (دوشنبه) اعلام کردند درپی هشدار بمب‌گذاری در هواپیمای ایرانی از شرکت ماهان جنگنده‌های این کشور به پرواز درآمدند.

براساس گزارش رویترز  پلیس دهلی ساعت ۹:۲۰ امروز (به وقت محلی) پیامی مبنی بر «تهدید به بمب‌گذاری» از هواپیمایی ماهان ایران دریافت کرده و خلبان این هواپیما خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شدند، اما مقامات هواپیمایی هند به علت «مشکلات فنی» از فرود این هواپیما در فرودگاه دهلی نو جلوگیری کردند.

این هواپیما از مبدا تهران به سوی چین در حال پرواز است. نیروی هوایی هند در ادامه اعلام کرد پس از این هشدار تهران به دهلی اطلاع داده است تهدید صحت ندارد و پرواز می‌تواند به مقصد خود برسد.

منابع هندی در این خصوص نوشتند: مجوز فرود هواپیما در دهلی صادر نشد و هواپیما از سوی کنترل ترافیک هوایی هند (ATC) دستور دریافت کرد تا به جیپور تغییر مسیر دهد. بر اساس گزارش ها، خلبان از تغییر مسیر هواپیما خودداری کرد و به دنبال آن جت‌های نیروی هوایی هند برای رهگیری و اسکورت هواپیما به پرواز درآمدند.

به نوشته خبرگزاری ای‌ ان‌ آی‌ نیوز، داده‌های وب‌سایت «فلایت‌رادار ۲۴» نشان می‌دهد این هواپیما قبل از اینکه با اسکورت جنگنده‌های نیروی هوایی هند، آسمان این کشور را ترک کند به مدت کوتاهی ارتفاع پروازش در آسمان دهلی‌نو و جیپور پایین آمده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها