اختصاص ۱۲ نوع وام به دانشجویان/ حداقل مبلغ وام دانشجویی ۶ میلیون تومان است



رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان در سال مبالغی را به وام دانشجویی اختصاص می‌دهد.

 

به گزارش صبح ساحل، هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: تا ۱۰ سال گذشته سازمانی به نام امور دانشجویان وجود نداشت و از همان زمان با توجه به گستردگی خدمات و تنوع دانشجویان این سازمان ایجاد شد تا به نیاز آن‌ها پاسخ دهد. این سازمان زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات است و به دانشگاه‌هایی که زیر مجموعه این وزارتخانه هستند خدمات ارائه می‌دهد.

او بیان کرد: سازمان امور دانشجویان کشور بسیار گسترده است و به دانشجویان ایرانی و خارجی خدمات متنوعی همچون  ورزشی را ارئه می‌دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور اعلام کرد: سازمان امور دانشجویان کشور صندوقی به نام رفاه دانشجویان دارد که در سال مبالغی را به وام دانشجویی اختصاص می‌دهد.

او گفت: سازمان حدود ۱۲ نوع وام همچون وام دانشجویی، شهریه، ضروری و آموزشی و کمک آموزشی دارد. حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به وام‌های دانشجویی اختصاص دادیم که بخشی از آن توسط وزارت علوم تأمین شد و بخشی دیگر نیز توسط درآمد اختصاص یافت.

هاشم پور ادامه داد: به هر اندازه‌ای که در قانون بودجه به صندوق رفاه مبالغی ارائه شود ۸۰ درصد آن برای وام‌های دانشجویی استفاده می‌شود. اصل دادن این نوع وام بر اساس نیاز‌های دانشجویی است و  بیشتر دانشجویان شبانه یا پردیس از این نوع وام‌ها می‌توانند بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد برای بهره برداری از این نوع وام شرایط خاص خود را دارند؛ اما بخشی از بودجه وام را به این دانشگاه نیز ارائه می‌دهیم. 

او بیان کرد: بر اساس منابعی که داریم حداقل‌های لازم برای وام را برای دانشجویان ارائه دهیم. البته نمی توانیم تمام نیاز‌های دانشجو را برطرف کنیم، اما ما تمام بودجه‌ای که در مجلس تصویب بشود، بی کم و کاست برای دانشجویان اختصاص می‌دهیم و بودجه‌ها را برای هر ۱۲ نوع وام استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور افزود: مبالغ وام‌ها تفاوت دارد. حداقل میزان وام حدود ۶ میلیون تومان است. وام شهریه برای دانشجویان بسیار موثر است و کمک مناسبی به آن‌ها می‌کند.

هاشم پور در خصوص سلف دانشگاه‌ها توضیح داد: کیفیت غذاها در مقایسه با قبل بسیار  بهتر شده است. امروزه نیاز دانشجویان متنوع‌تر و متفاوت‌تر از قبل  شده است. در همین راستا دانشگاه‌ها علاوه بر یک رستوران مرکزی در برخی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها یک رستوران مکمل بر اساس  نیاز ، بزرگی و کوچکی نیز طراحی کرده اند.  
 
او  گفت: در برخی از رستوران‌های دانشگاه‌ها همچون اصفهان و تبریز  بیست نوع غذا سرو می‌شود. قیمت آن‌ها با توجه به قیمت گذاری دولتی متفاوت است. به همین علت به دانشجویان یارانه تعلق می‌گیرد. موضوع تغذیه  بسیار پیچیده و مهم است. ۳ سال پیش دانشجویان ۲۵ درصد از مبلغ غذای خود را می‌پرداختند. اما امسال با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی تنها ۵ درصد از سهمیه غذا را دانشجو می‌پردازد.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص خوابگاهای متاهلی  اعلام کرد: ۲۷۰ هزار واحد خوابگاهی نیاز داریم تا دانشجویان را اسکان دهیم، اما متاسفانه برای خوابگاه متاهلان در سال‌های گذشته توجه چندانی نشده است. در حالی که هم اکنون ۳۷ درصد دانشجویان وارد تحصیلات تکمیلی می‌شوند و پنجاه درصد از دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ تحصیلات تکمیلی هستند.
 
هاشم پور گفت :  امسال حدود ۱۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی داریم و قصد داریم در طول چهار سال حدود ۲۰۰ هزار خوابگاه‌ به متراژ ۶۵ متر مربع طراحی کنیم و بسازیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها