فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مرکز امنیت دریایی مشترک ایران، عمان و پاکستان تشکیل می‌شود/ سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می‌برد



فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت در دریا برقرار است، گفت: مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان شکل می‌گیرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، دریادار «شهرام ایرانی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی در سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: سه ناوشکن تمام ایرانی به صورت همزمان در پهنه های اقیانوسی در حال اجرای ماموریت حفظ امنیت هستند.

وی گفت: بخش امنیت دریا به عهده ما است و امروز با افتخار می گوییم پنج ناوگان رزمی در عمق دریا مشغول ماموریت هستند.

دریادار ایرانی افزود: به زودی در چابهار میزبان اجلاس مهمی هستیم و همینطور افتخار داریم که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی نیروی دریایی، ریاست دو کمیته را در این اجلاس بر عهده دارد.

وی از افتتاح مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان خبر داد که طی آن ارتباط با همه مراکز امنیت دریایی در سطح جهانی محقق خواهد شد و گفت: تمرکز ما اقیانوس هند است.

دریادار ایرانی با اشاره به روز جهانی دریانوردی ادامه داد: هم در شمال هم در جنوب محصور در حوزه آبی هستیم و نباید فقط در یک روز، روز دریاییان گرامی داشته شود

وی ضمن تاکید بر اهمیت رونق سواحل افرود: سواحل جاسک در فقر کامل در حوزه دریا به سر می‌برد و بندر راهبردی جاسک باید مورد تمرکز ویژه قرار گیرد و سواحل از محرومیت خارج شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هم چنین موضوع پساپس کرانه جایگاه ویژه ای پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دریا استفاده کامل کنیم و حتی بتوانیم در حوزه معیشت و غذا با استفاده از اقتصاد دریامحور تحولی ایجاد کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها