درپی وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری در آذربایجان غربی

۵۰۰ منزل مسکونی خسارت دید/ مصدومیت ۵۲۸ نفر



 بامداد امروز چهارشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند و تاکنون بیش از ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت دید و۵۲۸ نفر شهروند در شهرستانهای خوی و سلماس مصدوم شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، فرماندار خوی با اشاره به اینکه مقدمات اسکان اضطراری برای موقع ضروری فراهم شده است، گفت: همه ادارات شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ذبیح الله کاظمی افزود: از دیگر شهرستان‌های آذربایجان غربی از جمله چایپاره، چالدران، سلماس و ماکو نیز تیم‌های ارزیاب حضور یافته‌اند تا برای بررسی وضعیت شهرستان کمک کار ما باشند.

وی اضافه کرد: آمار تخریب منازل مسکونی در سطح شهرستان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حال تغییر است و میزان تخریب از ۱۰ تا ۶۰ درصد داشته‌ایم.

۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله خوی خسارت دید/۱۳۰مصدوم بستری شدند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: تاکنون در اثر زمین لرزه خوی ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی دچار خسارت مالی شده اند.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه در اثر زمین لرزه بامداد امروز در خوی تاکنون ۵۲۸ شهروند به دلیل ترس حین ترک منزل دچار مصدومیت شده اند، افزود: ۱۳۰ نفر از مصدومان هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت مداوا هستند.

وی ادامه داد: همچنین چهار نفر از مصدومان تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و حال بیشتر مصدومان مساعد است.

 

 

  

 

دستگاه‌های اجرایی در آماده باش کامل

به دستور استاندار آذربایجان غربی تمامی دستگاه‌های اجرایی مدیریت بحران در شمال این استان در آماده باش کامل هستند.

برق شهر ایواوغلی هم که بر اثر وقوع زلزله قطع شده بود، دقایقی پس از قطعی وصل شده است. تا این لحظه چندین پس لرزه ۲ و نیم تا ۳ ریشتری ناشی از زلزله در ایواوغلی و خوی روی داده است.

 

آماده باش بیمارستانها در خوی و ارومیه در پی وقوع زلزله

سخنگوی اورژانس کشور از مراجعه ۵۳ نفر به بیمارستان ها به دلیل فرار و سقوط در پی وقوع زلزله در خوی خبر داد. بیمارستان های شهرستان خوی و ارومیه در حالت آماده باش هستند.

به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی و در یک شهرک مسکونی (شهرک ولیعصر) بوده و مهمترین دلیل برای کاهش تلفات جانی و مالی وجود ساختمان‌های نوساز با ایمنی بالا در این منطقه است.

 

منابع: ایرنا، مهر، تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها