استاندار هرمزگان:

تهیه سند تحول جزیره ابوموسی/ امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ابوموسی پیش‌بینی شده است



استاندار هرمزگان گفت: سند تحول جزیره ابوموسی تهیه شده که در قالب آن امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در دیدار با مردم جزیره ابوموسی گفت:‌ این سند حاوی حدود ۱۰۰ طرح کوچک و بزرگ برای این جزایر بوده و در همین مدت هم توان بسیاری برای آن‌ها گذاشته شده است. وی ادامه داد: این بسته تحولی که برای نخستین مرتبه تهیه شده و به مدیریت کلان کشور ارسال شد و امیدواریم بتوانیم بودجه قابل توجهی برای آن گرفت و تمرکز عمده طرح‌های آن با حدود ۸۵ درصد بیشتر بر روی جزیره ابوموسی است.

دوستی اضافه کرد: محوریت تحول در جزیره ابوموسی با شیلات بوده و به کسانی که در جزیره بوموسی فعالیت کنند امتیازهای ویژه‌ای می‌دهیم، برای کسانی که در این جزیره اقدام به فعالیت اقتصادی پرورش ماهی کنند تسهیلات هم برای سرمایه‌گذاری اولیه و هم سرمایه در گردش به آن‌ها می‌دهیم  که نرخ سود آن هم تک رقمی است.

استاندار هرمزگان گفت:‌ اگر هم سرمایه‌گذاران بخواهند از معافیت مالیاتی استفاده کنند، معافیت مالیاتی آن‌ها را تا ۱۰ سال افزایش می‌دهیم که در آن‌ها رغبت ایجاد کند.

دوستی با بیان اینکه بسته‌های متعددی برای تحول آماده کرده‌ایم،‌ گفت: این سفر آغازی برای یک تحول بزرگ است،‌ می‌توانیم بخشی از خطرهای سرمایه‌گذاری در این جزیره را بپذیریم و اطراف جزایر این شهرستان برای طرح‌های پرورش آبزیان مطالعه اقتصادی شده و دوره بازگشت سرمایه آن هم لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم کاری کنیم که شرکت نفت فلات قاره از جوانان همین منطقه استخدام و استفاده کند اتفاق خوبی برای اشتغال در این جزیره رخ می‌دهد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از اینکه اقتصاد به دست خود مردم جزیره بیفتد حمایت می‌کنیم و برای تضامین، تسهیلات و فرصت‌های اقتصادی امتیازهای ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

استاندار هرمزگان امروز پس از ورود به جزیره ابوموسی با همراهی مدیران استانی، از آبشیرین کن این جزیره بازدید کرد.


آبشیرین کن جزیره ابوموسی با ظرفیت 2200 مترمکعب در روز و در چهار واحد در حال تامین آب شرب مردم این جزیره است و بنا است در طرح افزایش تولید آب شرب، یک واحد با حجم 2 هزار مترمکعب در روز نیز به زودی احداث و به شبکه انتقال آب این جزیره متصل شود تا مشکلات حوزه آبرسانی در ابوموسی کاهش یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها