جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

سنگین ترین شکست تیم ملی در ادوار جام جهانی



تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل انگلیس با نتیجه پر گل مغلوب شد. این شکست سنگین ترین شکست تیم ملی در جام جهانی در ادوار جام جهانی بود.


ترکیب عجیب کارلوس کیروش  اولین عامل باخت تیم ملی در این بازی بود. این مربی که خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند حقش نشستن روی  نیمکت تیم ملی نیست با ترکیبی که به میدان فرستاد عاملی شد تا  از همان ابتدا  شاهد بازی ناهماهنگ و پراشتباه  از سوی بازیکنان باشیم. 

پس از این که بیرانوند  از ناحیه بینی مصدوم شد و توان ادامه بازی کردن را نداشت انکار کل تیم مصدوم شدند و شاهد یک بازی ناهماهنگ و پر اشتباه تر از سوی ملی پوشان بودیم. پس از این که تیم ملی  سه گل در کمتر از 10 دقیقه دریافت کرد ، شیرازه تیم از هم پاشید. کیروش  در نیمه دوم به اشتباه خودش پی برد و دست به ترکیب زد و روزبه چشمی ، علی کریمی  و علیرضا جهانبخش را از ترکیب بیرون کشید و به جای آن ها حسین کنعانی، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده  را به بازی فرستاد.

حضور این سه بازیکن تا حدودی امیدوار کننده بود اما ای کاش از اول این اتفاق می افتاد چون جبران سه گل آن هم مقابل انگلیس کار سختی بود . در دقیقه ۶۲   برای چهارمین بار دروازه ایران باز شد تا  واقعا کار برای جبران سخت تر شود . در دقیقه 65 مهدی طارمی روی پاس زیبا قلی زاده یکی از گل های خورده را جبران کرد اما   آشفتگی خط دفاعی همچنان مشهود بود و دو بار دیگر دروازه تیم ملی  باز شد.

هرچند در  وقت های تلف شده   مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی یک گل دیگر برای تیم ملی به ثمر رساند  اما در پایان تیم ملی شش بر دو مغلوب شد تا کیروش درس بزرگی در این بازی بگیرد و در چیدمان بازیکنان در دو بازی آینده به تنهایی تصمیم نگیرد. در دیگر بازی گروه تیم ملی، بازی  تیم های آمریکا و ولز یک یک مساوی شد. این مساوی می تواند کمک بزرگی برای صعود تیم ملی از دور مقدماتی باشد و با دو پیروزی  تیم ملی مقابل آمریکا و ولز این اتفاق بیفتد اما به شرطی که در این دو دیدار شاهد شوک از سوی سرمربی تیم ملی نباشیم و دوباره ترکیب عجیب و غریب به میدان فرستاده نشود.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها