قرارداد بلندمدت صادرات گاز قطر به آلمان منعقد شد



قطر از امضای توافقنامه دستکم ۱۵ ساله تحویل گاز مایع به آلمان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، شرکت‌های قطر انرژی و کونوکو فیلیپس (COP.N) روز سه شنبه دو قرارداد برای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) به آلمان به مدت حداقل ۱۵ سال از سال ۲۰۲۶ امضا کردند که اولین قرارداد از این نوعِ عرضه به اروپا از سال ۲۰۲۶ است.

به گزارش رویترز، سعد الکعبی، مدیر اجرایی قطر انرژی گفت: این قرارداد سالانه ۲ میلیون تن ال ان جی را به آلمان می‌دهد که از راس لافان قطر به ترمینال ال ان جی شمالی برونسبوتل آلمان می‌رسد.

سعد الکعبی در کنفرانس خبری مشترک با رایان لنس، مدیرعامل کونوکو فیلیپس گفت: (توافقنامه ها) اولین قرارداد بلندمدت تامین ال ان جی به آلمان است، با دوره عرضه حداقل ۱۵ سال. بنابراین به امنیت انرژی بلندمدت آلمان کمک می‌کند.

یک شرکت تابعه متعلق به ConocoPhillips، مقادیر توافق شده را خریداری خواهد کرد تا از طریق کشتی به پایانه دریافت آلمان تحویل داده شود، که در حال حاضر در حال توسعه است.

این قرارداد چند روز پس از امضای قرارداد ۲۷ ساله قطر انرژی با شرکت سینوپک چین انجام شد.

میدان شمالی بخشی از بزرگترین میدان گازی جهان است که قطر با ایران در آن مشترک است و ایران آن را پارس جنوبی می‌نامد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، رقابت برای گاط طبیعی مایع شدیدتر شده است و اروپا به طور خاص به مقادیر زیادی برای کمک به جایگزینی گاز خط لوله روسیه که تقریباً ۴۰ درصد از واردات این قاره را تشکیل می‌داد، نیاز دارد.

روز سه شنبه، کعبی گفت که مذاکرات همچنان با سایر شرکت‌های آلمانی برای عرضه بیشتر در حال انجام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها