قیمت‌گذاری دستوری خودرو حذف و با قیمت بازار عرضه خواهد شد



رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از انجام اقدامات برای عرضه سهام دولت در مجموعه خودروسازان خبر داد و گفت: قدم‌های خوبی برای حذف قیمت‌گذاری دستوری برداشته شده و امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از محصولات خودروسازان را از قیمت‌گذاری دستوری حذف و با قیمت بازار عرضه کنیم.

   

به گزارش صبح ساحل، مجید عشقی" امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی ایران خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط حاکم در صنعت خودرو طی سالیان گذشته سخت و مشکلات انباشته‌ای در این صنعت ایجاد شد که از یک سال گذشته فرآیند خوبی برای رفع آنها شروع شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی مانند افزایش تولید در نظر گرفته شد که این اقدام در یک سال گذشته با نتایجی مثبت همراه بود، افزود: در این مدت اقدامات مربوط به تکمیل خودروهای ناقص به درستی انجام شد و اکنون شاهد عدم وجود خودروهای ناقص در کارخانه‌ها هستیم.

رییس سازمان بورس به بحث اصلاح ساختاری خودروسازان و قیمت فروش آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده که این فرآیند را با کمک بورس کالا ادامه خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از محصولات خودروسازها را خارج از قیمت‌گذاری دستوری و نیز با قیمت بازار عرضه کنیم.

   

واردات خودرو به کجا رسید

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ثبت سفارش خودرو و زمان ورود آن به کشور خبر داد.

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به واردات خودرو به کشور، اظهار داشت: سفارشات خودرو از شرکت های خودروساز خارجی انجام شده و تا عید نوروز این خودرو ها وارد کشور خواهند شد.

وی همچنین افزود: نباید خودرو با روش فعلی در بورس کالا ارائه شود؛ زیرا اکنون بازار عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارند از این رو خودروساز می تواند قیمت را بالا برده و سود غیر عرف تصاحب کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای حذف تقاضای کاذب و تک نرخی شود باید خودرو در بورس کالا ارائه شود منتهی مازاد سودی که به دست می‌آید باید به دولت بازگردد تا در زنجیره خودرو استفاده شود.

   

عرضه دنا، سورن پلاس و رانا پلاس در بورس کالا

همچنین مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو در جریان بازدید رییس سازمان بورس از کارخانه ایران خودرو، از عرضه قریب‌الوقوع دنا، سورن پلاس و رانا پلاس در بورس کالا خبر داد.

وی افزود: تحولات جدی در حوزه فنی و تیراژ تولید در یک سال اخیر رخ داده؛ اما با عرضه خودرو در بورس کالا تحولات اقتصادی در صنعت نیز آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها