در نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز صورت گرفت؛

تجلیل مدیریت شهری شیراز از رشادت آتش‌نشانان



شهردار شیراز در نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عملکرد موفق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در کنترل حوادث از تلاش‌های رئیس این سازمان و کارکنان خدوم و‌ زحمتکش آن تقدیر ویژه کرد.

به گزارش صبح ساحل، «محمدحسن اسدی»، شهردار شیراز در نود و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عملکرد موفق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در کنترل حوادث از تلاش‌های رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و این قشر زحمتکش تشکر و تقدیر ویژه کرد.

 رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به رشادت‌های آتش‌نشانان در پوشش عملیات‌های محوله اظهار کرد: عملکرد به موقع آتش‌نشانان در اطفای حریق مجتمع زیتون در تاریخ هفتم آذر ماه، کار بزرگ آتش‌نشانان شیرازی بود که باید ثبت و ضبط شود؛ چراکه اگر آتش‌نشانان رشادت نمی‌کردند فاجعه‌ای رخ می‌داد که در تاریخ شیراز باید ثبت می‌شد.

او با تشکر از رئیس سازمان آتش‌نشانی و آتش‌نشانان افزود: متاسفانه در جریان چنین حوادثی آتش‌های بزرگ دیده می‌شود اما هوشیاری‌ها و شجاعت‌های بزرگ دیده نمی‌شود.  

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز نیز عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱  تاکنون آتش‌نشانان شیرازی ۱۵هزار حادثه را کنترل کردند و از حوادثی بزرگ از جمله حادثه انبار لوازم الکتریکی ۷۰۰ متری خیابان انوری، آتش‌سوزی بازار وکیل و مجتمع زیتون که هر کدام قابلیت تبدیل شدن به یک پلاسکو را داشتند، پیشگیری کردند. 

آتش‌پاد محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های هشت ماه گذشته سازمان آتش‌نشانی گفت: سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز مهمترین رکن مقابله با آتش‌سوزی و حوادث شهری است. او بیان کرد: پاسخگویی به حوادث و امدادرسانی در حریق‌های این کلانشهر با پیچیدگی‌های خاصی روبرو است و وظایف سازمانی همچون آتش‌نشانی با دو حوزه اداری و عملیاتی و ۷۰۰ پرسنل تنها به مبارزه با حریق خلاصه نمی‌شود و رسیدگی به کلیه امورات ایمنی شهری، پیشگیری از مخاطرات و پوشش انواع حوادث در سطح شهر را در بر می‌گیرد.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: واکنش اثرگذار یک آتش‌نشان، توجه ویژه به آموزش، آمادگی جسمانی و در نهایت موفقیت در یک کار تیمی خواهد بود. آتش‌پاد قانع با اشاره به عملیات های شاخص در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ بیان داشت: در طول هشت ماه گذشته آتش‌نشانان ما در چندین حادثه مهم از جمله بازار وکیل ،مجتمع زیتون و انبار خیابان انوری با حضور به موقع توانستند از حوادثی جلوگیری کنند که هر کدام ظرفیت تبدیل به یک پلاسکو را داشت و حتی در نمونه مشابه آن در سال ۹۸در یک کلانشهر کشور ۱۴۰مغازه در آتش سوخت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین به عملکرد موفق سازمان در ایجاد انگیزه کارکنان و اصلاح حقوق و دستمزد آتش‌نشانان با همکاری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر، برگزاری دوره‌های تخصصی و بین‌المللی، اقدام به پیگیری مجدانه برای راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون آتش‌نشانی و استفاده از ظرفیت فوق‌العاده نیروهای باتجربه و در شرف بازنشستگی، ارتقای آمادگی جسمانی و تجهیزات ورزشی و آموزش‌های گسترده عمومی اشاره کرد. او یادآور شد: با توجه به ارتقای سطح دانش و آمادگی جسمانی آتش‌نشانان به ویژه با افزایش ۳۰۰ درصدی فضاهای ورزشی آتش‌نشانان شیرازی موفق به کسب مقامات استانی، کشوری و حتی مدال طلای جهان شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانان و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با توجه ویژه به ساختار سازمان پس از تدوین سند طرح جامع اطفا حریق کاملا برنامه محور و با چشم انداز ۲۰ ساله به بازسازی و بهسازی هفت ایستگاه عملیات، احداث چهار ایستگاه جدید و پیش‌بینی و ساخت چهار فضای رفاهی و آموزشی اقدام کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها