نامه‌‌ی مرکز ملی فضای مجازی به مدیرعامل متا :

معرفی نماینده، شرط ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران است



نامه‌نگاری مرکز ملی فضای مجازی با مدیرعامل متا نشان می‌دهد طرح صیانت بدون تصویب در حال اجرا است.

       
به گزارش صبح ساحل، مرکز ملی فضای مجازی با مدیرعامل شرکت متا نامه‌نگاری کرد. در این نامه رسمی ضمن اعتراض به نقش پلتفرم‌های این شرکت در ناآرامی‌های اخیر و عدم پاسخگویی به نامه‌های پیشین، حداکثر 10 روز به متا مهلت داده شده تا نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران معرفی کند. آنطور که در این نامه آمده معرفی نماینده، شرط ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران است؛ خواسته‌ای که پیش از این به صراحت در طرح صیانت پیگیری می‌شد.

بیش از دو ماه از فیلتر اینستاگرام می‌گذرد و شرط تقریبا محال وزیر ارتباطات برای ادامه فعالیت این پلتفرم رنگ واقعیت به خود گرفته است.

به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، این مرکز در راستای عدم رعایت قوانین مصوبه جمهوری اسلامی ایران، نامه رسمی خطاب به «مارک زاکربرگ» مدیر ارشد شرکت متا ارسال و نسبت به عملکرد پلتفرم‌های این شرکت اعتراض کرده است.

در این نامه که از طریق دفتر حافظ منافع کشور جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن برای مدیرعامل متا ارسال شده، به این شرکت فرصت داده شده تا حداکثر ظرف 10 روز آینده، نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران معرفی کند تا امکان فعالیت پایدار پلتفرم‌هایش (اینستاگرام و واتس‌اپ) فراهم شود.

نامه مرکز ملی فضای مجازی به متا

   

زارع‌پور چندی پیش شرط رفع فیلتر این دو پلتفرم را، تغییر رفتار آن‌ها و پذیرفتن قوانین جمهوری اسلامی عنوان کرده بود. موضوعی که طرح صیانت با جدیت به دنبال آن بود و با وجود آنکه هیچگاه به صورت رسمی مصوب نشد، اما به نظر می‌رسد در حال اجرایی شدن از سوی مرکز ملی فضای مجازی است.

گفتنی است در نامه اعتراضی مرکز ملی فضای مجازی به مدیرعامل متا، مواردی همچون انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران از طریق اعمال استانداردهای دوگانه، زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر روی پلتفرم‌های وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی، تجزیه طلبی و زمینه‌سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر مطرح شده است.

همچنین این مرکز، ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان، عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی، آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاف قوانین کشور را از دیگر موارد مورد اشاره در خصوص نقض اصول اخلاقی در این پلتفرم‌ها بر شمرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها