کاریابی‌های غیردولتی، ۱۰ روزه مجوز می‌گیرند



معاون اشتغال وزارت کار از صدور ۱۰ روزه مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی خبر داد و این کار را در راستای بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا،  «محمود کریمی بیرانوند»، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، از صدور ۱۰ روزه مجوز کاریابی های غیردولتی داخلی خبر داده و گفته تمام مراحل مرتبط با صدور مجوز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته وی، در صورت عدم بررسی درخواست مجوز کاریابی یا عدم طرح و بررسی در هیأت استانی، مجوز ظرف ۱۰ روز کاری، به صورت خودکار در سامانه صادر می‌شود.

معاون اشتغال وزیر کار، هدف اصلی این اقدام را بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی عنوان و تاکید کرده است: این سامانه امکان چاپ و ذخیره مجوز، ثبت و بررسی اعتراض به رأی هیأت استانی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

سامانه الکترونیکی ثبت و صدور مجوز کاریابی غیردولتی با هدف تسریع در پاسخگویی به متقاضیان و دسترسی به موقع به آمار و اطلاعات مرتبط با ثبت درخواست صدور مجوز فعالیت کاریابی ها راه اندازی شده است. متقاضیان راه اندازی کاریابی غیردولتی داخلی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سایت وزارت کار اقدام کنند.

پیش از این مدت زمان صدور مجوز کاریابی‌های داخلی، ۷ روز کاری تعیین و جهت اجرا به ادارات کل استانها ابلاغ شده بود. شروط لازم برای ثبت مجوز کاریابی غیردولتی داخلی، داشتن حداقل سن ۳۰ سال تمام، نداشتن سابقه کیفری موثر به تایید مراجع ذیصلاح، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، داشتن گواهی طی دوره آموزش با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار و کاریابی از موسسات آموزشی معتبر، داشتن سابقه و تجربه کاری در زمینه فعالیت کسب وکار حداقل به مدت پنج سال و تایید صلاحیت فردی و حرفه ای متقاضی توسط هیأت استانی است.

 متقاضیان دریافت مجوز تأسیس کاریابی‌های غیردولتی داخلی در صورت تمایل برای ثبت درخواست خود می‌توانند به نشانی: http://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها