نخستین جشنواره استانی صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار می‌شود



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری نخستین جشنواره استانی صنایع‌دستی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «سهراب بناوند»، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: این جشنواره به منظور حمایت از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های بومی برای تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و صنعتگران در بکارگیری ایده‌های نو و کاربردی با همکاری بسیج هنرمندان، ۲۷ تا ۳۰ آذر در معبد هندو‌های بندرعباس برگزار می‌شود.

بناوند افزود: نخستین جشنواره استانی صنایع‌دستی در ۱۸ رشته شامل آبگینه، مینا، صنایع کاغذی سنتی، نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته‌های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، ساز سازی سنتی، صنایع‌دستی فلزی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع دریایی، صنایع‌دستی سنگی، صنایع‌دستی استخوان، رودوزی‌های سنتی، هنر‌های سمتی وابسته به معماری و چاپ سنتی برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: آثار منتخب استانی به دبیرخانه مرکزی و جشنواره کشوری معرفی و در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تهران به نمایش عمومی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

بناوند افزود: علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند در هر رشته با حداکثر معرفی ۳ اثر در همان رشته در مرحله استانی شرکت کنند و هنرمندانی که در دو یا چند رشته توانایی ارائه اثر دارند و یا آثارشان به‌صورت تلفیقی است‏‏، نیز می‌توانند در رشته‌های ذکرشده اثر ارائه کنند.

علاقمندان براي شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری ۲۳ آذر به معاونت صنایع‌دستی به نشانی بندرعباس حدفاصل میدان صادقیه و خیابان طلوع ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۷۶۳۳۶۲۸۴۸۳ تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها