رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی قشم



 رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۵ هزار و دویست و هشتاد و سه متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

   

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این سه قطعه از اراضی ملی و دولتی در خارج از محدوده طرح هادی روستاهای ملکی و گوران جزیره قشم آزادسازی شده است.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۷۴ میلیارد و سیصد و سی و شش میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و آگاهی خواستن (استعلامات) مورد نیاز از مراجع ذیربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر مقابله قاطع و بدون اغماض با متصرفان اراضی ملی و دولتی، این موضوع از جمله اولویت‌ های دادگستری این استان در راستای احیای حقوق عامه و اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی است.

بیش از ۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

قهرمانی توضیح داد: بر این اساس متخلفان برابر قانون و مقررات مورد پیگرد قرار می گیرند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم مردم است از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ می‌ ماند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها