راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد:

ارتقا 70 درصدی دوربین‌های نظارتی در جاده های استان/ 82 درصد راه‌ روستاهای بالای 20 خانوار هرمزگان از راه آسفالته برخوردارند



معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از برخورداری 82 درصد روستاییان بالای 20 خانوار هرمزگان از راه آسفالت و مناسب خبر داد و گفت: با نصب و راه‌اندازی دوربین‌های جدید نظارت تصویری در سال جاری، حدود 70 درصد ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، «محمدمهدی رضایی لری»، معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در استان هرمزگان 1712 روستا و آبادی دارای سکنه وجود دارد که تاکنون 1190 روستای آن معادل 70 درصد از راه روستایی آسفالته برخوردار شده‌اند.


وی اضافه کرد: «همچنین از این تعداد روستا، تعداد 1331 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که 1087 روستای بالای 20 خانوار معادل 82 درصد از راه مناسب و آسفالته برخوردار شده‌اند.»

محمدمهدی رضایی لری با اشاره به فعالیت اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره راهداری هرمزگان در ماه‌های گذشته گفت: «برای برخوردار نمودن 244 روستای باقیمانده بالای 20 خانوار نیاز به احداث و آسفالت 1510 کیلومتر راه روستایی است که به اعتباری بالغ‌بر 4900 میلیارد تومان نیاز دارد. طول کل راه‌های روستایی استان هرمزگان 9938 کیلومتر است که تاکنون 5275 کیلومتر آسفالت شده است».


این مقام مسئول ادامه داد: «در 9 ماهه ابتدایی سال جاری طول 133 کیلومتر راه روستایی در قالب 32 پروژه احداث و آسفالت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، علی‌رغم مشکلات اعتباری و عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌های راه روستایی تاکنون، 35 درصد رشد داشته است. طول آسفالت شده در 9 ماهه ابتدایی سال 1400، طول 87 کیلومتر بوده است».


رضایی لری تأکید کرد: «طول آسفالت شده پروژه‌های ساخت راه روستایی در کل سال 1400، طول 137 کیلومتر بوده است. همچنین در این مدت 9 ماهه ابتدایی سال جاری 249 کیلومتر راه روستایی زیرسازی شده که همگی آن‌ها آماده اجرای آسفالت هستند».


معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری در خصوص پروژه های پایانه بار بندرعباس گفت: «در سال جاری در جهت رفاه حال رانندگان و صنوف حمل‌ونقلی مستقر در پایانه بار بندرعباس، برای تعمیر و مرمت پایانه بار بندرعباس و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، 8 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و تخصیص‌یافته که نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است».


رضایی لری با اشاره به کنترل و ارتقا امنیت جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی ، گفت: در سال جاری و در جهت کنترل محورهای مواصلاتی، مجوز احداث 3 پاسگاه پلیس‌راه از سازمان راهداری، اخذشده که 2 پاسگاه جدیدالاحداث در محور کهورستان لار و محور بندرعباس میناب محدوده چاه فعله بوده و یک پاسگاه نیز در محور میناب – جاسک در محل پاسگاه فعلی که به دلیل قدمت زیاد قابل‌استفاده نیست، احداث خواهند شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در ادامه تشریح کرد: «هزینه احداث این 3 پاسگاه بالغ‌بر 50 میلیارد تومان است که از سوی سازمان راهداری تأمین خواهند شد و برای پایش تصویری محورهای مواصلاتی شریانی استان تا پایان سال 1400 تعداد 12 دستگاه دوربین نظارت تصویری نصب‌شده است که با عنایت به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در سال جاری، مجوز نصب و راه‌اندازی 8 دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید نیز اخذ شد که در حال نصب و راه‌اندازی است و با نصب و راه‌اندازی دوربین‌های جدید نظارت تصویری در سال جاری حدود 70 درصد ارتقا پیدا می‌کند».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها