برگزاری مراسم تقدیر از کارکنان و رانندگان در هفته حمل‌ونقل و راهداری:

نوسازی و بهسازی ناوگان و مسیرهای هرمزگان در دستور کار



مراسم تقدیر و بزرگداشت هفته حمل‌ونقل روز 29 آذرماه با حضور مدیرکل نگهداری حریم راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا بندرعباس و جمعی از مسئولان در بندرعباس برگزار شد. در این مراسم، «عباس شرفی»، مدیرکل راهداری هرمزگان با اشاره به عملکرد مؤثر این اداره در سال جاری، گفت: «5 درصد حمل‌ونقل کشور به استان هرمزگان اختصاص‌یافته که با توسعه بندرها و ترانزیت هرمزگان امید است این آمار افزایش بیش از پیشی داشته باشد».


به گزارش صبح ساحل، «سید محمدرضا هاشمی نیا»، مدیرکل نگهداری حریم راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته حمل‌ونقل گفت: «استان هرمزگان در بحث حمل‌ونقل جاده‌ای به‌عنوان پایتخت حمل‌ونقل کشور نام‌برده می‌شود».وی با اشاره به مشکلات رانندگان در حوزه حمل‌ونقل گفت: عمده بار حمل‌ونقل کشور که بیش از ۹۰ درصد است، بر دوش رانندگان کشورمان است و راه‌های استان هرمزگان جوابگو موقعیت حمل‌ونقل کشور نیست». هاشمی‌نیا به عملکرد استان هرمزگان در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: «عملکرد سال جاری استان هرمزگان در بحث حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالاهایی اساسی و مواد اولیه صنایع نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده، درواقع در حجم کالاها و درآمد حاصله برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل شاهد رشد بوده‌ایم. مدیرکل نگهداری حریم راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اظهار امیدواری برای آینده سازمان  حمل‌ونقل  کشور کرد و گفت: «امیدواریم باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی پیشرو بازهم به همین نسبت رشدهای قابل‌ملاحظه‌ای در بحث زیرساخت‌ها علی‌الخصوص بخش‌های آزادراهی و بزرگراهی را شاهد باشیم». وی در پایان گفت: «همان‌طور که می‌دانید حمل‌ونقل مادر همهٔ صنایع و رشد اقتصادی کشور است؛ اگر حمل‌ونقل رشد کند، طبیعتاً سبب رشد بیش‌ازپیش اقتصاد و صنایع کشور خواهیم بود».


«عباس شرفی»، مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: «اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان از یک شرایط خاص و منحصربه‌فردی برخوردار است. سالانه قریب به 25 میلیون تن از بنادر استان به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود. 5 درصد حمل‌ونقل کشور را به استان اختصاص‌یافته ؛ اما با توسعه بنادر و ترانزیت هرمزگان امید است».مدیرکل راهداری هرمزگان افزود:«این آمار بایستی افزایش بیش‌ازپیش داشته باشد و در حال حاضر، از استان هرمزگان به 5 مرز از 27 مرزی که در اطراف کشور قرار دارد، ترانزیت انجام می‌شود که با توجه به مراوداتی که با کشورهای آسیای میانه دارد، روند توسعه و دسترسی به خلیج‌فارس قرار است اتفاق بیافتد». وی با اشاره به صحبت‌های دیگر مهمان‌ها افزود: «در کشور دو بنادر مهم داریم؛ بندر امام و بندر شهید رجایی. مسیرهای بندر امام به استان‌های مقصد، 40 درصد آزادراه است اما در مسیرهای بندرشهیدرجایی متأسفانه 34 آزادراه داریم که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. بنابراین لازم است برای ایمن‌تر شدن راه‌ها و ساخت آزادراه‌های مناسب در استان هرمزگان، تمام تلاش و پشتکار خود را در این راه بگذاریم». عباس شرفی به بخش حمل‌ونقل و نوسازی ناوگان استان اشاره کرد و گفت: «اقدامات نوسازی ناوگان‌ها آغازشده و مراحل مطلوبی را طی می‌کند؛ اما مشکلاتی اعم از واردات کامیون‌ها سد راه است که امیدواریم در آینده به کمک بخش خصوصی بتوانیم تمام زیرساخت‌های لازم برای واردات کامیون‌ها و شهرک حمل‌ونقل و ارائه خدمات بهتر به رانندگان را فراهم آوریم». مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان از چالش‌های پیش روی اداره ایمنی راه و حریم‌ها، کمبود اعتبارات تخصیصی، کمبود نیروی متخصص، تخریب و سرقت انواع علائم ایمنی و گارد ریل‌ها و برخورد وسایل نقلیه سنگین و سبک به علائم و تجهیزات ایمنی به دلیل ترافیک محورهای استان خصوصاً محور بندرعباس – سیرجان و بندرعباس بندر خمیر عنوان کرد. وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال 1401 گفت: «دو رینگ از بشاگرد به سمت مرز سیستان و بلوچستان در حال اجرا است. همچنین در مسیر کوهشاه احمدی نیز دو رینگ هدف‌گذاری شده که در زمان‌های مشخص عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. از طرفی، پنج محور کرویدر در هرمزگان در دست اجرا بوده که محور بندرعباس به سیرجان مهم‌ترین آن به شمار می‌رود».


«منصور آرامی»، نماینده مردم هرمزگان ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل به قشر حمل‌ونقل استان گفت: عرصه و حوزه حمل‌ونقل یکی از بخش‌های کلیدی هر کشوری است که رشد و توسعهٔ هر کشور مبنی و موردتوجه بخش حمل‌ونقل آن کشور است. کشور ایران نیز دارای موقعیت‌های مطلوبی در بحث‌های جغرافیایی، استراتژیکی، اقتصادی و جمعیت است، بنابراین اگر بخواهیم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و امنیت پیشرفت کنیم، باید نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل اعم از دریایی، ریلی، زمینی و هوایی داشته شود. آرامی با تأکید بر زحمات قشر حمل‌ونقل، چه در بخش خصوصی و چه در سازمان حمل‌ونقل، گفت: « استان هرمزگان، قطب حمل‌ونقل به شمار می‌رود؛ اما همچنان در حوزهٔ راه، مشکلاتی وجود دارد. برای امنیت و پیشرفت کشور ناچار هستیم که آزادراهی در نوار ساحلی داشته باشیم. از طرفی؛ کریدور شرق به غرب هرمزگان، وضعیت نابسامانی دارد که ملزم به نگاه ویژه‌تری است. بنابراین باید مسئولان تلاش کنند تا همان‌طور که هرمزگان، قطب حمل‌ونقل کشور است به قطب راه کشور نیز تبدیل شود».


«بهروز گلپاگون»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا بندرعباس با قدردانی از رانندگان، کارکنان سازمان حمل‌ونقل و پلیس‌راه استان، گفت: «روز 26 آذرماه، یادآور روشن‌کننده یک موضوع است؛ زمانی که حمل‌ونقل تمام تلاششان را برای یک کار شروع می‌کنند، می‌توانند با اتحاد بزرگ و کار دسته‌جمعی، بار بزرگی از دوش کشور بردارند». گلپاگون بخش کمک و توسعه به شهرک حمل‌ونقل استان را ضروری دانست و افزود: «شهرک حمل‌ونقل می‌تواند حمل‌ونقل استان را به یک جایگاه بسیار خوب و آبرومند در کشور برساند. بنابراین مسئولان نگاه ملی به این شهرک داشته باشند».

در پایان این مراسم، لوح تقدیر به جمعی از کارکنان و پرسنل حمل‌ونقل استان هرمزگان اهدا شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها