شهردار کلانشهر شیراز مطرح کرد:

آمادگی شهرداری شیراز برای توسعه باغ‌موزه دفاع ‌مقدس فارس



شهردار شیراز گفت: با توجه به وسعت، جمعیت و نقش شاخص فارس در دوران دفاع مقدس، شهرداری شیراز همکاری‌های لازم برای توسعه باغ‌موزه دفاع مقدس فارس به‌عنوان مرکزی فرهنگی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
 
به گزارش صبح ساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در جلسه‌‌ بررسی طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که باهدف توسعه باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی در خصوص کمک به توسعه موزه‌های دفاع مقدس، شهرداری نقش دارد و بخش عمده‌ای از آن در ادوار مختلف مغفول مانده که باید این عقب‌ماندگی جبران شود.
 
او بیان کرد: با توجه به وسعت، جمعیت و نقش شاخص فارس در دوران دفاع مقدس، شهرداری شیراز همکاری‌های لازم برای توسعه باغ‌موزه دفاع‌ مقدس فارس به‌عنوان مرکز فرهنگی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
 
شهردار کلانشهر شیراز با اشاره به اینکه ساختمان مرکزی شهرداری (ساختمان شهید سلیمانی) میزبان مراسم گرامیداشت شهید گمنام بود، افزود: ما هرچه داریم از برکت وجود شهدا است و باید برای پاسداشت یاد و خاطر شهدا هر کاری کنیم.
 
اسدی گفت: ما هم همچون سایر دغدغه‌مندان این شهر نگران وضعیت فرهنگی شهر هستیم و تلاش داریم که یاد، نام و خاطر شهدا از اذهان بیرون نرود؛ زیرا به‌خوبی به تأثیرگذاری شهدا بر فرهنگ عمومی شهر واقف هستیم.
 
او همچنین با توجه به اینکه استان فارس باوجود وسعت، جمعیت و نقش شاخصی که در دوران دفاع مقدس داشته در میان استان‌ها کمترین فضای موزه‌ای دفاع مقدس را در اختیار دارد، گفت: در خصوص تخصیص و توسعه فضای موزه دفاع مقدس پس از بررسی‌های لازم و همراهی شورای اسلامی شهر، همکاری لازم را انجام خواهد داد.
 
سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در جلسه توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که با حضور فرماندار، شهردار شیراز و جمعی دیگر از مسوولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برگزار شد، اظهار کرد: مردم انتظار دارند با ترکیب مدیریتی که در استان شکل‌گرفته و با نگاه خوبی که در اغلب مسوولان به حوزه ایثار و شهادت و تأثیرات فرهنگی آن است، بعد از سال‌ها شاهد توسعه موزه دفاع مقدس فارس باشیم.
 
او بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی که امسال انجام دادیم باوجوداینکه هنوز ظرفیت‌های کامل موزه دفاع مقدس را در اختیار نداریم اما بعضاً روزانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دانش‌آموز از مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس دیدن می‌کنند و اول نیز به تجدیدعهد با شهدای گمنام می‌روند که به گفته اولیا و مربیان این دانش‌آموزان، تأثیرات خوبی روی آن‌ها گذاشته است.
 
سردار کوشکی جهرمی با اذعان به عمل‌گرا بودن شهردار شیراز و سابقه خوبی که در کمک به پاسداشت یادمان‌های شهدا دارد، پیشنهاد داد: کارگروهی بین شهرداری، اداره کل حفظ آثار، فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شود تا مشکلاتی که بر سر تکمیل و توسعه موزه دفاع مقدس فارس قرار دارد، سریع‌تر رفع شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تأکید کرد: برای توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس ایده‌ها و سوژه‌های زیادی در نظر گرفته که اجرای آن‌ها نیازمند توسعه فضا، امکانات و اعتبارات بیشتر است.
 
سردار سرتیپ لطف‌الله یداللهی جانشین فرمانده لشکر 33 المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس نیز اظهار کرد: اقدامات خوبی اخیراً در مدیریت موزه‌ دفاع مقدس فارس در حال شکل‌گیری است و به سبب اینکه باغ‌موزه‌های دفاع‌ مقدس بهترین فضا برای تأثیرگذاری فرهنگی هستند، عقب‌ماندگی‌هایی که بخصوص در باغ‌موزه فارس و شیراز به سبب کمبود اعتبارات طی سال‌ها رخ‌داده باید جبران شود.
 
او بیان کرد: با استقرار محمدحسن اسدی در کسوت شهرداری کلان‌شهر شیراز که در دوران مدیریت سابقشان نیز همواره حامی مراکز مرتبط با شهدا بودند، فضای آرامی در مدیریت شهری شکل‌گرفته و باید از این فضا برای توسعه شهری و فرهنگی شیراز بهره ببریم.
 
جانشین لشکر 33 المهدی در دوران دفاع مقدس گفت: برخی واژه‌ها باید بازتعریف شوند و عباراتی چون شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی که مدام توسط رهبر معظم انقلاب به کار می‌روند، نیز باید موشکافی شوند.
 
سردار یداللهی افزود: رهبر انقلاب از سال‌ها پیش هشدار دادند که دشمن در پی تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای است و در جنگ رسانه‌ای جدید دشمن بنا دارد جای شهید و جلاد را عوض کند.
 
این پیشکسوت دفاع‌ مقدس با بیان اینکه سیر دفاع‌ مقدس اعجاز فراوانی دارد، بیان کرد: عظمت این حادثه ازاین‌جهت است که همه می‌دانستند یا شهید می‌شوند یا به اسارت گرفته‌شده و یا زخمی می‌شوند، اما ماندند و این حماسه را رقم زند.
 
او گفت: قطار پیشرفت شهری در حال حرکت است و بخشی از رسالت شهر نیز فرهنگی و بر عهده شهرداری است و اولویت کار‌های فرهنگی نیز پاسداشت شهدا و ایثارگران و توسعه موزه دفاع مقدس است و عقب‌ماندگی‌هایی که بخصوص در باغ‌موزه است باید جبران شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها