جام جهانی و دل جهانیان در دستان مسی



عمر بسیار بباید پدر پیر فلک را
که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
 
جام جهانی که رنگین کمانی از رنگ ها و فرهنگ ها بود با همه  فراز و نشیب ها و خاطرات تلخ و شیرینش، با معجونی از لبخندها و غم ها سپری شد. رویداد مهمی که برای اولین بار در خاورمیانه برگزار شد. منطقه ای که به باور بسیاری از دانشمندان محل هبوط انسان بوده است.
در طی این رویداد بزرگ جهانی میلیاردها نفر از طریق امواج و آنتن های تلویزیونی و صدها هزار نفر به بهانه تماشای بازی ها به آن جا سفر کردند تا نتیجه تلاش صدها بازیکن از پنج قاره دنیا را در مدت چهار هفته تماشا کنند.
بازی هایی که هر روز از روز قبل زیباتر و دلنشین تر می شد و در روز آخر به اوج زیبایی و هنر خود رسید.
تقابل فرانسه و آرژانتین با حضور فوق ستاره هایشان، فینالی به یاد ماندنی را به یادگار گذاشت که به عقیده بسیاری از کارشناسان، بهترین فینال قرن بود.
رقابتی فوق العاده ناب و تنگاتنگ که در ثانیه های آخر، زور تکنیک، هنر و دقت آرژانتینی ها به فرانسوی ها چربید و برای سومین بار قهرمان جهان شدند.
شامگاه یک شنبه هجده دسامبر ۲۰۲۲ میلیاردها چشم به آرژانتین و به ابر ستاره فوتبال آن کشور یعنی لیونل مسی دوخته شد. شخصیتی استثنایی، دوست داشتنی و جذابی که نه تنها جام جهانی را بالای سر برد بلکه با شخصیت اخلاق مدارش دلربایی کرد و دل و جان جهانیان نیز از آن خود کرد.
شخصیتی در اوج شهرت و مکنت و ثروت ولی آرام و متین و باوقار که بسیار خانواده دوست است و حضور در خانه را بر همه جای دنیا ترجیح می دهد و ماهی پخته دست مادرش را از همه غذاهای رستوران های دنیا بیشتر می پسندد. او لحظاتی که جام جهانی را بالای سر برد و در آن لحظه که میلیاردها چشم  ببنندگان تلویزیونی نظاره گر او بودند در مستطیل سبز به دنبال گمشده اش می گشت تا او را در آغوش گیرد. فرشته ای به نام مادر که یک کودک اوتیسمی  را با عشق تربیت نموده و از او قهرمان دنیا ساخته بود. مسی از حال و روز نیازمندان نیز بی توجه نیست و فقرا و مستمندان کشورش و حتی کشورهای دنیا را از یاد نمی برد و آنان را در اموالش شریک می داند.
بی دلیل نیست که دنیایی را شیفته خود کرده به طوری که اکثر ورزشکاران و ورزش دوستان در سراسر جهان و حتی برخی از مردمان کشور رقیب در فینال جام جهانی هم  دوست داشتند مسی با بردن جام جهانی کلکسیون قهرمانی هایش را تکمیل کند.
او کسی است که پپ گواردیولا مربی وقت بارسلونا درباره اش  گفت: من مسی را  بهترین بازیکن دنیا نکردم بلکه او بود که مرا بهترین مربی کرد و دنی آلوز  در حق او می گوید : مسی یک هدیه الهی است و به عقیده رودریگز، مسی  بی شک از کهکشان دیگری به زمین آمده است.
آری مسی به تنهایی تاریخ فوتبال است. الان دیگر او در سایه کسی قرار ندارد و خود اسطوره است که در آینده قدر و اندازه سلاطین فوتبال را با او خواهند سنجید.
به راستی دنیای فوتبال، یک جام جهانی به مسی بدهکار بود و با ادای این دین لبخند رضایت بر لبان زیبای زمین نقش بست. 
 
به قلم: عبدالسلام جمالی
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها