از ابتدای سال تاکنون؛

۷۶ میلیارد تومان زکات در استان فارس جمع‌آوری شد



شورای زکات استان فارس از جمع آوری ۷۶ میلیارد تومان زکات در استان فارس از ابتدای سال تاکنون و رشد ۲۱ درصدی در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «آیت الله لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز روز یکشنبه در جلسه شورای زکات استان فارس گفت: در روز پنجشنه هفته جاری ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ همایش سراسری زکات در شیراز برگزار می شود که امیدواریم نتایج خوبی از این همایش برای برنامه ریزان در سطح کشوری حاصل شود.

دژکام افزود: در حوزه زکات وضعیت فارس به گونه ای است که در سطح ملی مطلوب است. وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج زکات در جامعه بیان کرد: در همین راستا در پنجشنبه آتی پیش رو همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات با حضور مسئولین مرتبط کشوری و استانی در شیراز برگزار می شود که امید است نتایج خوبی از این همایش برای برنامه ریزان در سطح کشوری حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: استان فارس در چند دوره متوالی به واسطه دیانت مردمانش و پایبندی این مردم به مسائل شرعی در خصوص زکات جزو استان های اول کشور بوده است. آیت الله دژکام در پایان راه حل بهبود و مدیریت مسائل کشور را با اشاره به تاکید سخنان مقام معظم رهبری و نام گذاری هوشمندانه شعار سال، کارهای علمی و مبتنی بر دانش عنوان کرد.

«مرتضی موصلی»، مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در این جلسه برگزاری جلسه شورای زکات استان را در راستای توسعه فریضه زکات عنوان کرد و گفت: میزان درآمد حاصل از جمع آوری زکات فارس در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان است که در جمع آوری این مبلغ، ۴۵۰ مرکز نیکوکاری فعال استان، تمامی ادارات کمیته امداد استان و مساجد، شوراها، دهیاری ها و ... همکاری داشتند.

موصلی افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی امسال در بازه زمانی ۹ ماهه شاهد رشد ۲۱ درصدری درآمد زکات نسبت به سال گذشته هستیم،در سال ۱۴۰۰ با عنایت مردم سخاوتمند استان به ویژه کشاورزان و دامداران فارس میزان ۹۷ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که در سرفصل های مختلفی همچون جهیزیه، درمان، شاخص های توانمندسازی ، تحصیلی ، مسکن و... برای جامعه هدف شامل افراد نیازمند و واجد شرایط تحت حمایت و غیر هزینه می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها