اعضای باند فروشندگان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی به تله قانون افتادند

زمین‌خواران جاعل در بندرعباس



چهار مرد شیاد با شکایت خریدار یک قطعه زمین، دستشان رو شد و در بندرعباس دستگیر شدند. این کلاه‌برداران جاعل چندی قبل  در  سایت دیوار با ثبت آگهی فروش زمین، قصد فروش زمینی به متراژ 705 متر در بلوار امام حسین را داشتند  که به دام قانون افتادند. اعضای این باند با راه‌اندازی دفتر مشاور املاک  مجهز و با ظاهری فریبنده در منطقه گلشهر  بندرعباس، اراضی ملی و دولتی  را به‌صورت غیرقانونی به فروش می‌رسانند. 
 
 هوشیاری مالک و رو شدن پرونده بعدی 
مدتی قبل  فردی در سایت دیوار متوجه آگهی فروش  زمینش در بلوار امام حسین  شد. زمین تجاری که وی از اداره کل راه و شهرسازی خریداری کرده ولی  هنوز اسناد آن به نام اداره مذکور است.  این فرد در نقش خریدار با شماره درج‌شده در آگهی تماس گرفت و پس از توافقات اولیه، آن فرد پاسخگو برای توضیحات بیشتر و بستن قرارداد ،قرار ملاقات حضوری در بنگاه مربوطه  گذاشت. وی پس از شکایت  به مرجع قضایی و انتظامی، با پوشش خریدار برای اطلاعات بیشتر در آن بنگاه معروف  حضور یافت. پلیس آگاهی استان در این رابطه تحقیقات خود را شروع کرد و  پس از پیگیری‌ها  دریافتند که حدود پنج ماه قبل  یک مورد شکایت از  این افراد کلاه‌بردار صورت گرفته که آن‌ها به‌صورت غیرقانونی  یک قطعه زمینی به متراژ  200 مترمربع واقع  در 13 هکتاری به فردی  به مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخته بودند که  متعلق به اداره کل راه و شهرسازی بود.خریدار این ملک که می‌خواست مجوز ساخت  این ساختمان 2 طبقه را به 4طبقه  ارتقا دهد  پس از اخذ مجوز از  شهرداری ،برای استعلامات بعدی به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کرد که در آنجا متوجه شد  چنین قراردادی از سوی فروشنده زمین در آنجا قید نشده است. بعد از پیگیری و عدم جوابگوی فروشنده زمین،  دریافت  این زمین از اراضی ملی و دولتی است  در این رابطه شکایتی در مراجع قضایی و انتظامی  تنظیم کرد.  
 
 کشف اوراق و اسناد جعل شده 
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان اینکه برای روشن شدن دیگر قضایا ، این پرونده در حال بررسی است گفت:. مأمورین پلیس آگاهی استان پس از کسب اطلاع واصله مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از اسناد جعلی اقدام به فروش زمین‌هایی متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان کرده‌اند موضوع را در دستور کار قراردادند.به گفته سردار جعفری، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی بلافاصله با اخذ مجوز قضایی با هدایت عملیاتی رئیس پلیس آگاهی استان باهدف جلوگیری از متواری شدن متهمان ضمن مسدود نمودن کلیه حساب آنان، اوایل هفته گذشته در یک اقدام ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از منازل و مخفیگاه آنان تعدادی اوراق و اسناد جعل‌شده شامل برگ واگذاری اداره کل راه و شهرسازی کشف و ضبط کردند.متهمان در بازجویی‌های فنی به‌عمل‌آمده ضمن اعتراف به بزه انتسابی معترف شدند که با برگ واگذاری جعل‌شده زمین را به شخصی به هویت معلوم به مبلغ 36 میلیارد ریال فروخته و بین یکدیگر تقسیم کرده‌اند. این افراد حقه‌باز پس از پر کردن  مشخصات زمین به همراه شماره واگذاری  در فرم خام اداره مسکن و شهرسازی، پس از اخذ مجوز از شهرداری، اقدام به  ساخت‌وساز می‌کنند.  
فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به قضایی معرفی و با صدور قرار روانه زندان شدند و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها