خسارت به ۵۰۰‌ واحد مسکونی در زلزله خوی



بر اساس آخرین آمار ارائه شده در خصوص آمار زلزله خوی، ۵۰۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیده‌اند و تمامی امکانات مجموعه‌های دولتی و غیردولتی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان بسیج شده است.

  
به گزارش صبح ساحل، زمین لرزه 5.4 ریشتری ظهر روز گذشته در شهرستان خوی که با بیش از 20 پس لرزه همراه بوده، موجب خسارات جدی به برخی واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای این منطقه شده است.

با وجود حضور نیروهای امدادی و خدماتی از همان دقایق اولیه وقوع زلزله، برخی مناطق این شهرستان هنوز با مشکلات اولیه نظیر نبود چادرهای امدادی، لوازم گرمایشی و نیز غذا مواجه هستند که این لوازم از دقایقی پایانی شب گذشته در حال توزیع میان مردم زلزله‌زده است.

از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه، رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر، وزیر ورزش و جوانان و سایر وزرا و مدیران ارشد دولتی در تماس‌های جداگانه با استاندار و مدیران کل زیرمجموعه خود، دستورات لازم در خصوص امدادرسانی با تمام توان، اختصاص مجموعه‌های ورزشی برای اسکان زلزله‌زدگان و نیز ارائه خدمات مطلوب به هموطنان را صادر کرده‌اند که همین امر موجب حضور جدی مدیران استانی در مناطق زلزله زده شده است.

استاندار به همراه جمعی از مدیران ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان‌غربی، از عصر روز گذشته در خوی مستقر شده‌اند و جلسات مختلفی را در این راستا تشکیل داده‌اند، همچنین عیادت از بیماران بستری در بیمارستان خوی دیگر اقدامی بوده که مسئولان استانی انجام داده‌اند.

آذربایجان غربی , زلزله ,

ساعات پایانی دیشب، استاندار آذربایجان‌ غربی، تعدادی از مدیران کل و روسای دستگاه‌های امدادی و خدمات‌ رسانی استانی به همراه مدیران و مسئولان شهرستان خوی با حضور در برخی روستاهای زلزله‌زده از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات به مردم قرار گرفتند.

محمدصادق معتمدیان، در حاشیه این بازدید با اشاره به ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته از مناطق زلزله‌زده خوی، گفت: در این زمین‌لرزه 500‌ واحد مسکونی در 15 روستا بین 20 تا 80 درصد خسارت دیده‌اند.

وی افزود: ارزیابان و تیم‌های امدادی از دقایق اولیه پس از زمین لرزه 5.4 ریشتری ظهر امروز به کانون زلزله اعزام شده و علاوه بر ارزیابی‌های اولیه، بلافاصله کار امدادرسانی به زلزله‌زدگان را هم آغاز کردند.

استاندار آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: در این زمین‌لرزه همچنین 150‌ نفر مصدوم شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند که به غیر از 17 نفر از آنها که بستری شدند مابقی به صورت سرپایی معالجه و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

آذربایجان غربی , زلزله ,

وی با اشاره به اینکه با توجه به برودت هوا، اسکان کسانی که منازلشان دچار خسارت شده از اولویت‌های امدادرسانی است، ادامه داد: در یک ساعت اول پس از وقوع زلزله شاهد حضور مدیران دستگاه‌های امدادی در شهرستان بودیم و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای امدارسانی و اسکان مردم صورت گرفته است.

معتمدیان با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری اظهار کرد: بسته‌های غذایی 72 ساعته توسط هلال احمر در حال توزیع در مناطق زلزله‌زده است.

بر اساس اعلام سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ غربی نیز، تمام امکانات هلال احمر در خوی و شهرستان‌های همجوار در خدمت مردم این شهرستان قرار گرفته و با تمام توان در حال امدادرسانی هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی هم با اعلام آمادگی این نهاد برای خدمت‌رسانی به مردم خوی، اظهار داشت: نیروهای بسیج سازندگی از دقایق اولیه زلزله در مناطق مختلف به کمک مردم شتافته‌اند.

سرهنگ حیرانی از آمادگی بسیج سازندگی برای اعزام 50 تیم از شهرستان‌های مختلف برای ارائه خدمات به مردم خوی نیز خبر داد.

به گزارش تسنیم، تمامی امکانات و تجهیزات امدادی، خدماتی، سازندگی و انسانی نهادهای مختلف از روز گذشته در خوی مشغول ارائه خدمات، آواربرداری اولیه، تقسیم امکانات و نیز تجهیزات میان زلزله‌زدگان هستند و با این روند امیدواری میان مردم زلزله‌زده افزایش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها