پیشرفت ۹۰ درصدی واکسیناسیون اتباع خارجی در هرمزگان



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این استان با انجام اقدامات گسترده و پیشرفت ۹۰ درصدی در پوشش عملیات ایمنی اتباع خارجی، در بین دانشگاه های مجری کمپین واکسیناسیون در سطح کشور صدرنشین شد.

       

به گزارش صبح ساحل، دکتر عبدالجبار ذاکری روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه و فلج اطفال اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از ۱۰ دی‌ماه همزمان با سایر کشور اجرا و تا آخر دی‌ماه ادامه داشت که با اجرای این طرح بیش از ۸۰ درصد کودکان اتباع خارجی واکسن دریافت کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۷۹۳ کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال، ۲۹ هزار و ۲۴۶ کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و چهار هزار و ۶۷۶ نفر اتباع بالای پنج سال واکسن کووید در استان هرمزگان دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت هرمزگان گفت: ۹۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲ هزار و ۴۰۹ نفر در قالب نیروهای عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در سراسر استان اجرا کردند.

ذاکری ادامه داد: در صورتی که اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازده زمانی نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت محل سکونت، واکسن کودک خود را دریافت کنند.

 آذرماه امسال ۶۰۰ هزار دُز واکسن سرخجه اهدایی از طرف یونیسف وارد کشور شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها