عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در نی ریز فارس آغاز شد



در آستانه دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار فارس و دیگر مدیران استانی و محلی در شهرستان نی ریز آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «محمد هادی ایمانیه»، استاندار فارس، روز پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی این پروژه در جمع خبرنگاران، با اشاره به سهم ۲۴۰ هزار واحدی استان از مجموع چهار میلیون واحد مسکونی که بنا است در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور ساخته شود گفت: انتظار است که متولیان امر در کنار ساخت مسکن در تمام طرح ها، به ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه، کتابخانه و کلانتری نیز توجه ویژه داشته باشند.

محمد هادی ایمانیه افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، بنا نداریم که واحدهای مسکونی به شکل بیش از ۲ طبقه ساخته شود و به جز در شیراز با توجه به محدود بودن زمین، در اغلب شهرهای استان به شکل ۲ طبقه ساخته خواهد شد.

  
نام نویسی ۴۳۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن فارس


مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز، با اشاره به نام نویسی افزون بر ۴۳۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت: از این تعداد تاکنون ثبت نام ۱۳۳ هزار و ۲۸۲ متقاضی نهایی شده است.

محمود رضا طالبان افزود: همچنین برای سه هزار و ۳۹۵ واحد مسکونی پروانه ساخت اخذ شده و ۱۷ هزار و ۳۶۴ واحد نیز در مرحله فنداسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: پروژه یک هزار و ۵۰۰ واحدی شهرستان نی ریز هم در زمینی به مساحت ۵۵ هکتار اجرا خواهد شد و ساخت واحدهای مسکونی آن نیز به شکل دو طبقه طراحی شده است.

او اظهار داشت: در این فضای ۵۵ هکتاری، علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی، مدرسه، درمانگاه، مسجد، فضای ورزشی و کلانتری نیز ساخته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: در جریان اجرای این پروژه که بنا است ظرف مدت ۲ سال ساخته شود، چنانچه واریز وجه از سوی مردم به موقع انجام شود، عملیات اجرایی نیز به شکل مستمر و منظم ادامه خواهد داشت.
شهرستان نی ریز در شرق فارس و در ۲۱۶ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها