هوش مصنوعی جایگزین چه مشاغلی خواهد شد؟



کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی ۲۰ درصد مشاغل را در آینده از آن خود خواهد کرد.

 

به گزارش صبح ساحل ،کارشناسان در زمینه هوش مصنوعی اعلام کرده اند که نرم افزار‌ها و روبات‌ها در مدت ۵ سال آینده حداقل ۲۰ درصد از مشاغل انسانی را تصاحب و میلیون‌ها نفر را بیکار خواهند کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت که ChatGPT، یک "چت ربات هوش مصنوعی"، اخیراً انقلابی در زمینه مشاغل ایجاد کرده و نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار به وجود آورده است.

این برنامه معروف در نوشتن شعر، سناریو، انجام آزمایش‌ها و شبیه‌سازی کل اتاق‌های گفت‌وگو توانایی‌های بالایی دارد، تا جایی که برخی پیشنهاد کرده‌اند در مشاغل خدمات مشتری، نوشتن فیلمنامه و حتی حرفه وکالت از آن استفاده شود.

این روزنامه به نقل از متخصصان حوزه هوش مصنوعی نوشت که اتکا به ربات‌ها مانند ارز‌های دیجیتال فقط یک مدل نخواهد بود، بلکه یک واقعیت است زیرا اکنون بسیاری از شرکت‌ها برای خودکارسازی مشاغل انسان به هوش مصنوعی متکی هستند.

کارشناسان بر این باورند که برخی از مشاغل مانند «وکالت، خدمات مشتری، تصحیح کننده، تحلیلگر داده، راننده تاکسی، پذیرش، حمل و نقل، داروساز» در خط مقدم حوزه‌هایی خواهند بود که در آن به هوش مصنوعی اتکا می‌شود.

کارشناسان تاکید کردند که هوش مصنوعی یک انقلاب تکنولوژیکی جدید ایجاد خواهد کرد، اما این روند یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ به گونه‌ای که انسان‌ها به تدریج با ربات‌ها جایگزین می‌شوند وموج اول در ارتباط با افراد کم تجربه‌ای خواهد بود که برای انجام وظایف خود از ابزار‌های هوش مصنوعی برای کمک به خود استفاده می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها