افزایش ۴۷ درصدی بارش باران در کیش



رییس اداره هواشناسی کیش گفت: بارش باران در این جزیره طی سال زراعی جاری ۱۶ درصد از میانگین بلند مدت خود فراتر رفت.

      
به گزارش صبح ساحل، محمود بهرامی روز شنبه اظهار کرد: در سال زراعی جاری از ابتدای مهر تا کنون در این جزیره حدود ۱۰۵ میلیمتر باران باریده که نسبت به ۷۱ میلیمتر مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۷ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ میلیمتر از بارش های این جزیره در سال جاری طی سه روز گذشته باریده است یادآور شد: میزان بارندگی ها در کیش در مقایسه با میانگین ۹۰ میلیمتر مدت مشابه بلند مدت از ۱۶ درصد افزایش برخوردار است.

طبق اعلام هواشناسی هرمزگان، براساس نقشه های پیش یابی طی روز جاری شدت باد در مناطق غربی خلیج فارس و در مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان خواهد بود که توصیه می شود تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان با احتیاط انجام شود.

حدود ۶۰ درصد از نزولات جوی سال زراعی جاری کیش در فصل زمستان باریده به طوریکه این جزیره در روزهای ششم و هفتم این ماه شاهد بارش ۳.۷ میلیمتر، ۱۵ تا ۱۷ این ماه شاهد بارش ۳۵ میلیمتری و در سه روز گذشته نیز بارش ۲۵ میلیمتری را تجربه کرده است.

این جزیره در محدوده مناطق گرم و خشک و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی بوده و دارای تابستانی طولانی، گرم و زمستانی کوتاه و ملایم بوده که به واسطه این شرایط سالانه به صورت میانگین شاهد ۱۸۳ میلیمتر بارش است.

تعادل آب و هوای جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار دارد و بطور کلی خشک و کم باران است؛ بارندگی در این جزیره عمدتا در ماه های پاییز و زمستان و بصورت رگبار و سیلابی است. میزان رطوبت در تابستان بسیار بالا بوده و حتی به ۱۰۰ درصد نیز می رسد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها