معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری:

مخالفت ایران با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ همچنان پا برجاست



معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به مدت دو سال عهده دار آن است، ارتباطی با ۲۰۳۰ ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ در کشور پابرجاست.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود در مخالفت با اجرای بند آموزش سند ۲۰۳۰ در کشور پابرجاست و مدیریت کارگروه توانمندسازی اقتصادی آیورا که ایران به مدت دو سال عهده دار آن است، ارتباطی با ۲۰۳۰ ندارد.»

وی در توییت دیگری افزود: آیورا (اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند) نهادی با هدف توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی است و با ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کارگروه بانوان آیورا، زنان متخصص ایرانی، زنان کشورهای عضو آیورا را توانمند می‌سازند. در تعاملات بین‌المللی بر اصول خود پافشاری می‌کنیم حتی اگر مرتبط با داخل کشور نباشد.»

 

 

 

انسیه خزعلی شب گذشته در مناظره با معصومه ابتکار به عهده داری آیورا برای آموزش زنان حاشیه اقیانوس هند از سوی ایران اشاره کرد. در مقابل معصومه ابتکار مطرح کرد که آیا این امر در چارچوب سند ۲۰۳۰ است؟. نهایتا انسیه خزعلی با اشاره به داشتن حق تحفظ در قبول این سند و رایزنی برای آموزش‌ها پاسخ داد که «توانستیم آنطور که می‌خواهیم آموزش را تنظیم کنیم.»

این سخنان شائبه‌های اجرای بندهای مربوط به آموزش سند ۲۰۳۰ را ایجاد کرده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها