۱۱ کیشوند قربانی کلاهبرداری های اینترنتی شدند



فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: طی چهار روز گذشته ۱۱ نفر از ساکنان این جزیره قربانی کلاهبرداری های اینترنتی شدند.

       

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان به پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از آنان به شگردهای مختلف موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس این جزیره قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران طی چهار روز گذشته با شگردهای مختلف از جمله درخواست واریز وجه در پوشش دوستان با هک شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدهای بانکی جعلی، پیامک های قضایی و افزایش دنبال کننده گروه ها در شبکه های اجتماعی ۱۱ شهروند را قربانی خود کرده اند.

جمالی با بیان اینکه مالباختگان در این مدت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دست داده اند افزود: انتظار می رود شهروندان هنگام دریافت پیام های درخواست واریز وجه از جانب دوستان خود قبل از واریز با آنان تماس بگیرند چراکه کلاهبرداران با استفاده از این شگرد به چند تن از افراد مخاطان همزمان این پیام را ارسال می کنند.

وی یادآرو شد: همچنین ارسال نرم افزارهای مخرب و هک گوشی با استفاده از پیامک های قضایی، نهادها و دستگاه های قضایی از دیگر شگردهای کلاهبرداران است که شهروندان در مواجهه با این پیام ها نیز به هر طریق ممکن از باز کردن لینک، نصب نرم افزار خودداری کنند.

مسافران مراقب کلاهبرداران عرصه گردشگری باشند

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: با توجه به افزایش حضور مسافران در جزیره برخی از کلاهبرداران، گردشگران را مورد هدف خود قرار داده اند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود گردشگران برای دریافت خدمات مختلف از جمله محل اقامتی، خودرو، تفریحات و سایر موارد نیازمند رزرو را از سایت های معتبر تهیه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها