تویوتا محبوب ترین خودروی جهان



بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد، شرکت خودروسازی تویوتا در سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو فروخته و  رکود تولید جهانی را به چالش کشیده و توانست جایگاه خود را به عنوان پرفروش ‌ترین تولید کننده جهان حفظ کند.

       

به گزارش صبح ساحل، شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا توانست برای بار دیگر عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

بر این اساس شرکت ژاپنی تویوتا طی سال گذشته میلادی ۹ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۹۶۱  مدل تویوتا و لکسوس، ۷۶۶ هزار و ۹۱  دستگاه میکرو خودرو دایهاتسو و ۱۴۹ هزار و ۹۷۲ کامیون هینو فروخته است.

این آمار نشان دهنده کاهش جزئی یک دهم درصدی فروش کلی در مقایسه با سطوح سال ۲۰۲۱ و اولین کاهش سال به سال ثبت شده توسط تویوتا در دو سال گذشته بود.

با این وجود، آمارهای فوق برای تویوتا کافی بود تا همچنان برترین خودروساز جهان باقی بماند. گفتنی است شرکت آلمانی فولکس واگن با فروش حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته در مقام دوم قرار گرفت.

اگرچه فروش برند تویوتا در بازار ژاپن برای سومین سال متوالی به طور قابل توجهی کاهش یافت اما فروش این خودروساز در سطح جهانی توانست این ضعف را پوشش داده و تویوتا را پر فروش ترین خودروساز جهان معرفی کند.

به گزارش سیناپرس، نکته قابل توجه این واقعیت بود که تویوتا در دسامبر ۲۰۲۲ بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ خودرو های الکتریکی فروخت. بر این اساس در دسامبر سال گذشته میلادی ۵ هزار و ۸۹۷ خودروی الکتریکی تویوتا در جهان فروش رفت که این آمار برای کل سال ۲۰۲۰ ۳ هزار و ۳۴۶ خودرو بود. این دستاورد بزرگ احتمالاً نتیجه عرضه bZ4X SUV، اولین نسخه  BEV این شرکت بوده است.

در مقابل، فروش پیل سوختی هیدروژنی تویوتا میرای با یک سوم کاهش به ۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه رسید. این رکود به ویژه در ژاپن مشهود بود، جایی که تنها ۸۴۸ نمونه در سال گذشته فروخته شد که نشان دهنده کاهش بیش از ۶۵ درصدی است.

به گزارش سیناپرس، شرکت تویوتا در رابطه با این دستاورد مهم، ضمن ابراز خوشحالی  گفت که این موفقیت به لطف افزایش قابل توجه ظرفیت فروش در آمریکای شمالی و آسیا و همچنین بهبود مداوم شرایط کمبود جهانی قطعات است.

با این حال، این شرکت همچنین هشدار داد؛ سطح تولید جهانی در ماه دسامبر به دلیل کمبود قطعات ناشی از کووید، ۱۱.۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۸۴۱ هزار و ۴۶۱ رسیده است. از سوی دیگر کارشناسان معتقدند افزایش تقاضا برای محصولات نیمه هادی نیز بر ایجاد شرایط فوق موثر است.

به گفته تویوتا، نوسانات کمبود تراشه و وضعیت در حال تحول کووید که از زمان لغو محدودیت ‌ها در چین در ماه دسامبر بدتر شده است ، پیش‌ بینی وضعیت آینده جهان خودرو در سال جاری میلادی را دشوار می‌ کند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها