عربستان میزبان جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ شد



با اعلام رسمی فیفا جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، فیفا دقایقی پیش اعلام کرد جام باشگاه‌های جهان سال آینده به میزبانی عربستان سعودی در این کشور برگزار خواهد شد. رقابتی که با حضور نمایندگان قاره‌های مختلف و قهرمان‌های رقابت‌های قاره‌ای باشگاهی هر ساله برگزار می‌شود.

آخرین دوره این رقابت‌ها، جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۲، به میزبانی مراکش در پایتخت این کشور رباط برگزار شد و رئال مادرید به عنوان قهرمان اروپا موفق شد جام قهرمانی را با پیروزی مقابل الهلال، قهرمان باشگاه‌های آسیا، به خود اختصاص دهد.

دوره بعدی جام باشگاه‌های جهان به مدت ۱۰ روز در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ در عربستان سعودی برگزار خواهد شد. این در حالی است که برخی سازمان‌های بین‌المللی پیش از این با برگزاری رقابت‌های بزرگ ورزشی در این کشور مخالفت کرده بودند.

اعطای میزبانی جام باشگاه‌های جهان امیدواری مقامات ورزشی این کشور به درخواست میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را افزایش خواهد داد. در هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد سعودی‌ها قصد دارند با جلب حمایت دو کشور یونان و مصر به صورت مشترک با این دو کشور برای برگزاری جام جهانی ۲۰۳۰ نامزد شوند. حتی ادعا شد که عربستانی‌ها در مذاکراتی مخفی به مصر و یونان قول داده‌اند در صورت پذیرش میزبانی مشترک حاضرند هزینه ساخت استادیوم‌ها و زیرساخت‌ها در این دو کشور را بپردازند.

 

عربستان میزبان جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها