از سوی شرکت هنرمندان خاک جنوب اعلام شد:

برنامه کنسرت‌های نوروز 1402 در بندرعباس  


نویسنده: صبح ساحل

برنامه کنسرت‌های نوروز 1402 در بندرعباس از سوی شرکت هنرمندان خاک جنوب اعلام شد.

 

به گزارش صبح ساحل، کیومرث مرادی در گفت و گوی اختصاصی با صبح ساحل اظهار کرد: کنسرت نوروز «عیدانه» از 29 اسفند 1401 تا 10 فروردین 1402در تالار شهید آوینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی کنسرت‌های نوروز «عیدانه» در۲سانس انجام می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه درنیمه اول امسال شاهد برگزاری کنسرت‌های فراوانی در بندرعباس شاهد بودیم و اکنون هرمزگان به یکی از قطب‌های کنسرت تبدیل شده است، تصریح کرد: در استان هرمزگان کنسرت‌ها با استرس برگزار می‌شود، با توجه به اینکه هرمزگان را در تمام دنیا با موسیقی می‌شناسند اما فضای آزاد مناسبی در این زمینه ندارد. در برگزاری کنسرت‌ها با مشکلات مختلفی مواجه می‌شویم یکی از معضلات انتظاراتی است که مسوولان و ادارات از تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها برای رایگان در اختیار قرار دادن بلیت کنسرت‌ها دارند. در سالن 700 نفری آوینی در هر سانس باید حدود 100 بلیت رایگان اعطا شود. که این دیگر به صورت عادت برای برخی‌ها در آمده است ، برخی به در آمد حاصل از کنسرت‌ها چشم دارند در صورتی که در برخی از مشاغل کاذب پول‌های میلیونی رد وبدل می شود ولی کسی به آنها توجه ندارد چون تبلیغات ندارند و علنی نیستند ولی بعضی از دوستان با چرتکه انداختن و ماشین حساب درآمد کنسرت ها حساب می‌کنند بدون اینکه متوجه هزینه‌ها باشند و یا خبری داشته باشند کنسرت برگزار می‌کنند.

مدیر شرکت هنرمندان خاک جنوب در پاسخ به اینکه چرا کنسرت‌ها بااسترس برگزار می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه محدودیت‌ها و سختگیری‌ها در این بخش با وجود اخذ مجوز از ارگانهای مختلف تا پس از برگزاری کنسرت هم ادامه دارد به طوری که 72ساعت مانده به کنسرت ، شب مرگ ما است و نکند کسی سنگ اندازی کنند.یکی دیگر از مشکلات برگزاری کنسرت همین موضوع است تعداد انگشت شماری هستند که شب قبل از برگزاری کنسرت ها تصمیم می گیرند که کنسرت ها را کنسل کنند و دیدگاه مناسبی از برگزاری یک کار فرهنگی در شهر ندارند . به موسیقی باید توجه ویژه ای شود و کمی برای نشاط مردم انعطاف داشته باشند . در واقع ثبات فکری و تمرکز در ارشاد و اماکن عمومی معطوف به خنثی کردن این مشکلات می باشد تا مبادا کنسرتی لغو شود و ضررهای جبران نا پذیری صورت بگیرد و جای اینکه انرژی ما صرف کار و نحوه اجرا شود در استرس و دلشوره در فکر راهی برای جلوگیری از کنسل شدن کنسرت ها هستیم . اگر یک برنامه موسیقی مشکل دارد و چرا از وزارت تمام محتوا را بررسی می کند بند به بند از نوع موسیقی تا هنرمندان و ترانه ها و مسائل حراستی بعد مجوز را برای استانها صادر می کنند ولی در استانها برای خودشان تصمیم دیگری می گیرند بنابر این باید این فضا شکسته شود محدودیت ها را مرتفع زیرا چنانچه با این وضعیت ادامه پیدا کند دیری نخواهد گذشت که با کنسرت ها باید خداحافظی کرد و هنرمندان و خانواده ها به جای همین2ساعت بروند کنج خانه ها بنشینند.

مرادی با اشاره به اینکه هزینه برگزاری کنسرت بستگی به خواننده کشوری، محبوبیت و اثر مهم آن دارد اعلام کرد: هزینه خوانندگان کشوری با گروه کامل نوازندگان 70 میلیون تومان شروع و 150 میلیون در هر سانسی ختم می‌شود که به آن هزینه‌های سالن اجرا تبلیغات ، هزینه اسکان، هزینه پرواز برای حداقل حدود 15 نفر رفت و برگشت و هزینه نور و صدا و... باید اضافه کرد.وی با اشاره به اینکه در جزایر استان مافیا وجود دارد ادامه داد: از طریق پایتخت نشینان نزدیک به ایام نوروز اجازه نفس کشیدن به شرکت‌های فرهنگی هنری نمی‌دهند و با لابی از تهران با مناطق آزاد برنامه‌ها را از دست هنرمندان بومی می‌گیرند و  قیمت سالن به طورعجیبی رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت هنرکندان خاک جنوب در پایان تصریح کرد: پس از وقفه حدود 6ماهه کنسرت‌ها از سرگرفته می‌شود و جا دارد از مدیر کل و تمام همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، روزنامه وزین صبح ساحل، آقایان رییسی و پیل افکن و همکاران خود در شرکت هنرمندان خاک جنوب تشکر و قدردانی می‌کنم.  برنامه کنسرت‌های نوروز 1402 به شرح زیر است:

29 اسفند

سامان جلیلی

2 فروردین

پرواز همای

3 فروردین

علی یاسینی

4 فروردین

آرون افشار

6 فروردین

بابک جهانبخش

7 فروردین

ایوان بند

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها