2 جوان گرفتار در طوفان دریایی هرمزگان نجات یافتند



معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با وجود شرایط نامساعد جوی و دریایی، کارکنان شناور ناجی ۱۹ بندر شهید رجایی ۲ جوان گرفتار در آب‌های توفانی بندرعباس را نجات دادند.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل مکی‌زاده‌»، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شب گذشته در گزارشی از سوی مرکز کنترل ترافیک بندرشهید رجایی مبنی بر غرق شدگی ۲ جوان به درون دریا به مرکز هماهنگی نجات دریایی هرمزگان(MRCC) ارسال شد.

وی ادامه داد: در این گزارش که از شناور "بارج" و یدک‌کش "اظهر یک" در موقعیت حد فاصل بین یک مایلی کانال و موج‌شکن شهید رجایی و اسکله فولاد ارسال شد، پس از اعلام شرایط اضطرار در کوتاه ترین زمان ممکن شناورهای ناجی ۱۹، هادی سه و هادی چهار به موقعیت اعزام و عملیات جستجو و نجات آغاز شد.

به گفته معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ پس از عملیات جست‌وجو و براساس نقشه منطقه با وجود ارتفاع موج و شرایط جوی نامساعد و همچنین تاریکی هوا، هر ۲ جوان با تلاش‌ کارکنان شناور ناجی ۱۵ با وجود مواج بودن دریا در کم‌ترین زمان ممکن صحیح و سالم پیدا شدند.

مکی‌زاده اضافه کرد: پس از بررسی پزشک‌یار مستقر در ناجی و اطمینان از سلامت آنها، افراد نجات یافته برای بررسی بیشتر به درمانگاه شهید رجایی اعزام شدند.

گفتنی است؛ علت این حادثه توسط تیم بررسی سوانح دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دست بررسی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها