به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی؛

۱۴ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی در قشم پلمب شد



مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: بعد از بازدیدهای مستمر و روزانه کارشناسان سلامت محیط کار این شبکه بهداشت در اجرای طرح ملی سلامت نوروزی ۱۴ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در این جزیره شناسایی و پلمب شد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر یاسر مرادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم روز جمعه گفت: در این بازدیدها ۲ کافی شاپ، ۲ واحد عرضه کننده خوراک زودپز (فست فود)، ۲ صبحانه خوری، سه رستوران، یک واحد عرضه گوشت و مرغ، یک اقامتگاه بوم گردی، ۲ سوپر مارکت و یک رستوران بوم گردی به دلیل عدم رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی در شهرهای قشم، درگهان، بخش شهاب و روستای شیب دراز این جزیره متخلف شناخته و پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدها به منظور کنترل و نظارت بر تخلف های بهداشتی و دستور العمل‌ های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی در جزیره قشم انجام شده است، گفت: خط قرمز مرکز بهداشت قشم، سلامت قشموندان، گردشگران و مسافرین نوروزی است و با متخلفانی که سلامت مردم و گردشگران را به خطر اندازند به کمک مراجع قضایی برخورد سخت و قاطعانه ای می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: در این بازرسی ها که با حضور کارشناسان سلامت محیط و کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، بازرسین اداره اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، اداره کل اماکن و مدیریت مجتمع های تجاری جزیره قشم انجام شد، علاوه بر بررسی نحوه نگهداری، تهیه و توزیع مواد غذایی به متصدیان و کارگران این واحدها، فراگیری آموزش های بهداشتی لازم نیز توصیه شد و متخلفین نیز به مراجع قانونی معرفی شدند.

دکتر مرادی تاکید کرد: قشموندان، گردشگران و مسافرین نوروزی ورودی به جزیره زیبای قشم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، شکایت های خود را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

طرح تشدید بازرسی بهداشتی از سوی کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت و درمان قشم از ۱۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها