مقارنه ماه و زهره را امشب از دست ندهید



یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: در شهرهای جنوب شرق ایران، پدیده اختفای ماه و سیاره زهره به کمک ابزار در طول روز از ساعت ۱۶:۵۶ تا ۱۸:۴۶ قابل مشاهده است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «فاطمه فخرایی‌فرد»،یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: جمعه چهارم فروردین‌ با غروب آفتاب و تاریک شدن آسمان اگر به افق غرب بنگرید، سیاره درخشان زهره را در کنار هلال ماه جوان خواهید یافت. ماه سه روزه با جدایی زاویه‌ای شش دقیقه و ۳۱ ثانیه قوسی از جنوب سیاره زهره می‌گذرد. در شهر‌های جنوب شرق ایران، پدیده اختفای ماه و سیاره زهره به کمک ابزار در طول روز از ساعت ۱۶:۵۶ تا ۱۸:۴۶ قابل مشاهده است.

وی افزود: این دو جرم از موقعیت رصدخانه لارستان بعد از غروب خورشید و تاریکی نسبی آسمان تا ساعت ۲۰:۴۶ قابل رصد هستند. ماه در قدر منفی ۱۰.۱ و زهره در قدر منفی ۴.۰ هر دو در صورت فلکی حمل قرار دارند. اولین جرمی که دقایقی بعد از غروب آفتاب در حوالی افق غرب آسمان با درخشش زیادی جلب توجه می‌کند، سیاره زهره است، در این شب در همنشینی هلال ماه به راحتی با چشم غیر مسلح قابل تشخیص است. اگر به عکاسی از آسمان شب علاقه‌مند هستید، این همنشینی فرصت خوبی برای شما است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها